י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

בציון יום הקשיש בכנסת - איגוד בתי האבות הציג את המצוקות והאתגרים לקראת הזדקנות האוכלוסיה

הכנסת קיימה השבוע יום דיונים מיוחד לרגל יום הקשיש ביוזמת חבר הכנסת הרב ישראל אייכלר, יו"ר ועדת עבודה ורווחה. ביום המיוחד התקיימו דיונים שעסקו בנושא הקשישים בוועדות השונות ובהם בוועדת הבריאות שבראשות ח"כ הרב אוריאל בוסו, וועדת החינוך בראשות ח"כ הרב יוסף טייב, ובוועדות הכלכלה, מדע ועובדים זרים

בציון יום הקשיש בכנסת - איגוד בתי האבות הציג את המצוקות והאתגרים לקראת הזדקנות האוכלוסיה
ח"כ בוסו בדיון צילום: באדיבות המצלם

מי שהופיעו בוועדות והציגו את האתגרים המיוחדים היו נציגי איגוד בתי אבות (א.ב.א) ובראשם יו"ר האיגוד גב' לי גת.

בין היתר הופתעו חברי הכנסת לשמוע נתונים שהדהימו אותם עד כמה אין המדינה משקיעה מספיק בקשישים. "יום אשפוז של סוס בבית חולים וטרינרי - 600₪ ואילו להבדיל יום אשפוז של חולה סיעודי קשיש במוסד סיעודי הוא 430 ₪" אמר נציג האיגוד ומנהל המוסד הסיעודי ותיקים בבני ברק "בשנים האחרונות הדרישות הרגולטוריות רק עלו ועלו, ואילו המחיר שהמדינה משלמת לא התעדכן".

יום הקשיש בכנסת • באדיבות המצלם

מנכ"ל איגוד בתי האבות הוסיף וחידד כי "בסדרי עדיפויות המדינה מעדיפה לחסוך את השקל מאשר לחסוך פי עשר עוד כמה שנים שהיא תוציא על הידרדרות עקב זקנים שחולים".

"לא נבנות היום כמעט מיטות גריאטריות למרות שאנחנו יודעים שצריך עוד 10,000 מיטות. אין שום עידוד ליזמים או היתכנות כלכלית ליזמים להקים מוסדות".

עוד הוסיף כץ כי התקצוב החסר מטעם המדינה – פוגע באיכות החיים של הקשישים. הוא קרא להקים ועדת שרים לעניני זקנה שתהיה גורם מתכלל את כל נושא הזקנים בישראל.

יו"ר האיגוד יולי גת התייחסה למצוקת המטפלים הסיעודיים ואמרה: "יש מחסור מטורף. אני מייצגת 200 מוסדות  ומתחייבת כאן בוועדה שכל עובד ישראלי שיהיה מוכן לעבוד במוסדות הסיעודיים יהיה לו מקום עבודה". היא הוסיפה והרחיבה תוך הדגמת מקרים, את המצוקה הקשה והאתגרים הרבים ואף ציינה כי לא די שהמדינה אינה מסייעת למיגור המצוקה, הרי שהוסיפה נטל כבד כשהשיתה לאחרונה אגרה גדולה על העסקת עובדים זרים, למרות שאלו צמצמו את המצוקה במקצת.

עוד הוצגו בדיונים פרויקטים מיוחדים שנעשו במסגרות שבאיגוד בתי אבות, ובהם פרויקט קשר בין דורי, גני ילדים שפועלים בדיור מוגן כאשר הזקנים מעורבים בטיפול בילדים, וכן טכנולוגיות מתקדמות שהוטעמו במוסדות.

בתי אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד