כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אביזרי בטיחות בחניות: כל מה שצריך לדעת

אם אתם מנהלים חניון, מטעם ועד בית של מבנה מגורים או חברת ניהול או מטעם קצין בטיחות של מוסד או מפעל, חשוב שתשימו לב כי אתם מספקים ומתקינים את אביזרי הבטיחות הנדרשים על מנת לשמור על בטיחות התנועה

אביזרי בטיחות בחניות: כל מה שצריך לדעת
מחסום חניה צילום: שרפים מערכות מיגון

בכל מה שקשור לכלי רכב, הבטיחות הינה הדבר החשוב ביותר שעלינו לשמור עליו. הדבר חשוב כמובן במהלך הנהיגה עצמה, אך משמעותי לא פחות גם בעת החניה. שמירה על בטיחות, הן של הולכי הרגל בסביבה, הן של הנוסעים בתוך כלי הרכב, והן של כלי הרכב עצמו, הינה מטרה חשובה. בשוק קיימים כיום מספר אמצעים ואביזרים המיועדים בדיוק עבור המטרה הזו.
אז אם אתם מנהלים חניון, מטעם ועד בית של מבנה מגורים או חברת ניהול או מטעם קצין בטיחות של מוסד או מפעל, חשוב שתשימו לב כי אתם מספקים ומתקינים את אביזרי הבטיחות הנדרשים על מנת לשמור על בטיחות התנועה.

ישנם מספר אביזרי בטיחות בסיסיים שהשימוש בהם הוא בגדר חובה עבור חניונים.

  • פסי האטה – פסי האטה מתפקדים כמו במפרים קטנים, והם נועדו על מנת למנוע מנהגים לנסוע במהירות מופרזת בתוך שטח החניון. את פסי ההאטה נציב במקומות בהם אנו חוששים כי נהגים עלולים לנסוע בהם בצורה מהירה יותר ממה שנדרש במקומות אלו, למשל לפני פניה חדה, או לפני מחסום. פסי ההאטה עשויים מפלסטיק ומגומי מחוזק, וצבועים בצבעים בולטים כמו צהוב וכתום, על מנת לאט את מהירות הנהיגה, ולאפשר לרכב להאט בזמן במקרה חרום.
  • מראה פנורמית – מראה פנורמית הינה מראה עגולה המוצבת על גבי עמוד או על קיר ומאפשרת לנהג להגדיל פי כמה וכמה את טווח הראייה שלו. כך, נהגים יכולים לראות את כל החלקים הנדרשים מהכביש, למשל צומת או יציאה מחניון , באזור זה בדרך כלל שדה הראייה צר במיוחד. מראה פנורמית מאפשרת לנהג לבצע יציאה בטוחה, חלקה ושקולה יותר מתוך הצומת או החניון.
  • עמודי אזהרה גמישים - עמוד גמיש הוא עמוד עשוי פולאוריטין טהור עם מחזירי אור, מגיע בגבהים 45,75,100 ס"מ ועמיד לפגיעת כלי רכב. לאחר הפגיעה העמוד חזור לצורתו המקורות. מתאים לחסימה ולניתוב אזורי בטחון כגון: רחבת כיבוי אש, איי תנועה, הפרדת נתיבים, וחסימה של אזור אסור לחניה. העמוד מותקן על אספלט, בטון משתלבת בעזרת עוגנים.
  • מעצור חניה – משמשים כפס בלימה לרכב מול קיר מדרכה או רכב חונה ממול. מעוצר החניה לרכב שומר על חניון מסודרת על הסדרי חניה נאותים, אוף מונע כניסה של הרכב לשטח המדרכה או חסימת דלת מחסן בחניון. המוצר עשוי פלסטיק קשיח או גומי, נסדק במכון התקנים לעמידות ושחיקה לאורך זמן.

          האביזרים הללו, ועוד מספר אביזרים הקיימים בעולם הבטיחות בחניות ובחניונים, מאפשרים לנו להבטיח כי החניה שלנו תהיה בטוחה, ותמנע בעיות או תאונות שעלולות חלילה לקרות בחניון. פתרונות אלו מאפשרים לא רק בטיחות, אלא גם סדר ונוחות בשימוש בחניה.

לקטלוג מוצרי אביזרי בטיחות היכנסו לאתר שרפים מערכות מיגון  https://srafim.co.il/

חניה מחסום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד