כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הפתרון החשמלי הנטען, הבחירה הטבעית במסור שרשרת איכותי

כיום ובזכות פיתוחים טכנולוגיים שאינם פוסקים לרגע, המסורים החשמליים מביאים עמם בשורה חשובה תוך שהם מחזיקים מעמד זמן רב, משמרים את עוצמתם לכל אורך השימוש ומצריכים הטענה חוזרת רק לאחר שהסוללה מוצתה עד תום

הפתרון החשמלי הנטען, הבחירה הטבעית במסור שרשרת איכותי
מסור שרשרת צילום: FREEPIK

כאשר אנחנו חושבים על מסורים ממונעים, הרי שבראש ובראשונה מסורי השרשרת הם אלו שקופצים בדמיוננו. מדובר בכלי אותו ניתן לשאת בידיים תוך שהוא מניע שיניים המחוברות אל שרשרת ובסיבובים מהירים. שיניים אלו מאפשרות למשתמש לנסר עצים וענפים עבים. זאת על אף שהוא גם עשוי לשמש בעבור ניסורם של חומרי גלם קשיחים נוספים כגון בטון.

את המסורים ניתן לחלק לשניים

ממעוף הציפור הרי שניתן לחלק את עולם מסורי השרשרת לשניים: מסורים חשמליים המבוססים על בטרייה נטענת ולצידם מסורים מבוססי בנזין בעלי מנוע 2 פעילות (ולעתים 4 פעימות).

תכונותיהם של המסורים המבוססים על דלק הקנו להם במשך שנים רבות יתרון אדיר על פני החידושים הנטענים עם עוצמת עבודה שאין שנייה לה.

כיום ובזכות פיתוחים טכנולוגיים שאינם פוסקים לרגע, המסורים החשמליים מביאים עמם בשורה חשובה תוך שהם מחזיקים מעמד זמן רב, משמרים את עוצמתם לכל אורך השימוש ומצריכים הטענה חוזרת רק לאחר שהסוללה מוצתה עד תום.

החל מכאן, הבחירה בין המסורים מתבססת בעיקרה על מקור האנרגיה של המסור: חשמלי אל מול דלק.

תחזוקה שוטפת

עבודתם השוטפת של גננים התאפיינה עד לא מזמן גם במלאכת תחזוקה ממושכת, וזאת כדי להבטיח את חיוניותו של הציוד המכני הממונע.

הבשורה הירוקה שהביאו עמם המסורים החשמליים הפחיתה באופן ניכר את התלות בהיכרות מכנית מעמיקה עם המסור, כמו גם בתחלופת שמנים ובחלפים שונים הנדרשים בעבור תפקודו התקין של המכשיר.

בבחירה במסור שרשרת חשמלי הרי שאינכם נדרשים לתחזוקה כלל, זאת למעט הטענתה של הסוללה למען שימוש חוזר, וכן בניקויו הכללי של המסור, וזאת לרוב מטעמים אסתטיים בלבד.

למידע מקיף בנושא המסורים החשמליים ויתרונותיהם לחצו כאן ותפגשו בקטלוג מוצרים ותחתיו מדריך מקיף שנכתב מטעם הצוות של Ego Power.

נוחיות המסור

נוחיות במסורים חשמליים משמעה גם בטיחות.

ידית האחיזה של המסור וכן משקלו, יכולים להשפיע באופן ניכר על אופן עבודתו של הגנן או חובב הגינון המבקש להיעזר במסור מקצועי.

במקרה זה, חשוב לציין כי למסור השרשרת החשמלי ישנו יתרון ניכר, כאשר משקלו אל מול מקבילו מבוסס הבנזין, הוא נמוך באופן משמעותי.

להב המסור

במקרים אלו הרי שמוטב יהיה להתייעץ עם איש מקצוע מטעם החנות או האתר בו אתם מבקשים לבצע את הרכישה.

בהתאם לסוג העץ ועוביו, כך יהיה עליכם לבחור במסורים בעלי להב משתנה. בכריתתם של ענפים הרי שניתן להיעזר בלהב 20 מ"מ או אפילו בדרגות נמוכות ממנו. זאת לעומת מסורים הנדרשים לכריתתו של בול עץ, אז נדרש להב של כ-30 מ"מ ומעלה.

בכל שאלה והתייעצות בנושא בחירת מסור שרשרת חשמלי, ניתן להתייעץ עם נציג טכני מטעם אגו פאוור המשווקת פתרונות חשמליים ירוקים לגננים מקצועיים.

מסור חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד