כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
דרמה פוליטית

הבחירות ביוון: מיצוטקיס וציפראס במרוץ צמוד לראשות הממשלה

הקלפיות ביוון נפתחו הבוקר והמתמודדים נלחמים על כל קול | יוקר המחיה והמצב הבטחוני הם הנושאים העיקריים עליהם מצביעים האזרחים

הבחירות ביוון: מיצוטקיס וציפראס במרוץ צמוד לראשות הממשלה
אתונה צילום: משה שי - פלאש 90

בבחירות הצמודות ביוון ראש הממשלה המכהן, קיריאקוס מיצוטקיס, ממפלגת 'הדמוקרטיה השמרנית החדשה' מבקש את אמון הציבור מחדש, כאשר קודמו, אלכסיס ציפראס ממפלגת השמאל סיריזה, הוא יריבו העיקרי.

ההצבעה שמתקיימת היום (ראשון) נערכת תחת שיטת ייצוג יחסי המקשה על כל מתמודד להשיג ניצחון מוחלט, מה שמכין את הקרקע לסיבוב שני.
על פי עדויות של תושבים רבים, משבר יוקר המחיה הוא הנושא הגדול ביותר עבור הבוחרים שיבחרו 300 חברי פרלמנט. הקלפיות נפתחו בשעה 7 בבוקר שעון מקומי ותסגרנה בשעה 19:00.

אזרח שהצביע בקלפי באתונה סיפר לעיתונות על השיקולים שהביאו אותו לבחור: "הנושאים המשפיעים על המצביעים רחבים ומגוונים מאוד. הם נעים בין ביטחון לאומי והגנה, כי זו הייתה תקופה מאוד קשה של שלוש שנים ביחסים עם טורקיה, וכמובן שהם כוללים כלכלה", אמר.

בנוסף, "למרות שהדמוקרטיה החדשה שיפרה את התנאים על ידי הורדת מסים והעלאת הפנסיה ושכר המינימום, רבים מההטבות הללו הוצפו על ידי אינפלציית האנרגיה של השנה האחרונה במהלך המלחמה באוקראינה".

 

יוון בחירות דרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד