כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
נערכים לסיבוב השני

טורקיה מחכה לנשיא: שני מיליון קולות עשויים להכריע את זהות המנצח

נותרו שבעה ימים בלבד לסיבוב השני בבחירות לנשיאות טורקיה. שני המתמודדים מנסים לשכנע את הבוחרים שלא נתנו לאף אחד מהם את הקול שלהם בסיבוב הראשון ב-14 במאי. ארדואן נכנס למרוץ עם יתרון של 2.5 מיליון קולות בסיבוב הראשון

טורקיה מחכה לנשיא: שני מיליון קולות עשויים להכריע את זהות המנצח
טאיפ ארדואן וכמאל קיליצ'דראולו צילום: משרד הנשיאות הטורקי

שבעה ימים בלבד נותרו למתמודדים לנשיאות טורקיה לשכנע את הבוחרים שלא נתנו לאף אחד מהם את הקול שלהם בסיבוב הראשון ב-14 במאי, להצביע עבורם בסיבוב השני והמכריע. הנשיא הנוכחי רג'פ טאיפ ארדואן מתמודד מול מנהיג האופוזיציה לאחר ששש מפלגות האופוזיציה בטורקיה בחרו בכמאל קילצ'דראולו כמועמד בבחירות לנשיאות מול ארדואן.

עם 49.52% מהקולות, ארדואן (בן 69), עם עשרים שנות שלטון, נכנס למרוץ עם יתרון של 2.5 מיליון קולות בסיבוב הראשון על פני מועמד האופוזיציה בן ה-74 כמאל קילסדארוגלו (סוציאל-דמוקרטי) עובד מדינה לשעבר, ותיק מאד בפוליטיקה.

לאחר הסיבוב הראשון עם אחוז הצבעה של 89%, מעריכה קבוצת Eurasia Consulting Group, אחת החברות הבודדות שחזו בעבר את התקדמותו ואת הצלחתו של ארדואן, כי הנשיא הארדואן ינצח בסיבוב השני.

שני המועמדים יתחרו בחירוף נפש על קולותיהם של 2.79 מיליון מצביעים, שהצביעו לטובת המועמד השלישי, סינאן אוגן, מהימין האולטרה-לאומי, ורוצה לגרש כחמישה מיליון פליטים ומהגרים המתגוררים במדינה.

הפרשן הפוליטי ברק אלסן מאוניברסיטת סבנצ'י באיסטנבול אומר כי "מצביעים לאומנים רבים אינם מסכימים עם בחירת כמאל קילצ'דראולו לייצג את האופוזיציה ולא יתמכו בו". יחד עם זאת, הוא חשב שארדואן לא בהכרח יזדקק לקולותיו של אוגן, והדגיש כי "הוא בטוח בעצמו".

אוגן, בן 54, ציין כי יחשוף למי יצביע ובמי יתמוך בהמשך השבוע. ארדואן נפגש איתו ביום שישי האחרון למשך שעה. אבל מלבד צילום ולחיצת ידיים, שום דבר לא דלף מהפגישה. מנגד, מנהיג האופוזיציה קילצ'דראולו לא נפגש עם אוגן.

 

 

רג'פ טייפ ארדואן כמאל קילצ'דראולו בחירות טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד