כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ברקע האיום הרוסי

קייב מתחייבת לוושינגטון: לא נתקוף את רוסיה עם מטוסי F-16

לאחר שוושינגטון נתנה אור ירוק לספק לקייב מטוסי F-16, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי זלנסקי נתן לוושינגטון "הבטחה חד משמעית" שמטוסי F-16 לא יתקפו את השטח הרוסי  

קייב מתחייבת לוושינגטון: לא נתקוף את רוסיה עם מטוסי F-16
עופר צידון פלאש 90

לאחר שוושינגטון נתנה אור ירוק לספק לקייב מטוסי F-16, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר היום (ראשון) כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נתן לוושינגטון "הבטחה חד משמעית" שמטוסי F-16 לא יתקפו את השטח הרוסי. "יש לי הבטחה חד משמעית מזלנסקי שהם לא ישתמשו במטוסים כדי לתקוף את השטח הרוסי, אבל הם ישתמשו בהם כדי לפגוע בכוחות הרוסיים בתוך אוקראינה והאזור", אמר ביידן לכתבים בשולי פסגת ה-G7 בהירושימה, יפן.

זלנסקי קיים פגישה עם ביידן, מספר ימים לאחר שביידן נתן אור ירוק לבעלות ברית להעביר מטוסי קרב מסוג F-16 מתוצרת אמריקאית לאוקראינה, בהחלטה שנשיא אוקראינה ראה בה "היסטורית". רוסיה מצידה איימה כי תגיב על כך בזמן התאים.

וושינגטון תתמוך כעת ביוזמה משותפת של בעלות בריתה לאימון טייסים אוקראינים במטוסי F-16. במהלך תקופת הכשרה זו, שתימשך חודשים, יחליט המערב מתי וכמה מטוסים יסופקו, וכן המדינות שיספקו אותם.

ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ביידן, הסביר כי "הגישה שלנו לאספקת נשק וציוד והדרכה של אוקראינים קשורה לדרישות הסכסוך".  הוא ציין כי מטוסי ה-F-16 הם חלק מהציוד שקייב תזדקק לו "בעתיד" על מנת "להצליח להרתיע כל תוקפנות רוסית ולהגן על עצמה", וזה "לא חלק מהצרכים הדחופים הקשורים לאוקראינה". כשהוא מתכוון על מתקפת נגד שעליה הכריזה קייב לפני מספר שבועות.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ולדימיר זלנסקי יפן מטוסי קרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד