כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הובילה קמפיין עולמי

נערה בת 16 נפטרה יומיים לאחר יום הולדתה

שיינה ולנר, תלמידת תיכון שהוריה הקימו את חיידר חב"ד בעיר פיניקס שבמדינת אריזונה בארה"ב, נפטרה בשבת לאחר מאבק במחלת הסרטן. היא הובילה קמפיין מצווה עולמי ביום הולדתה ה-16, מעט לפני פטירתה

נערה בת 16 נפטרה יומיים לאחר יום הולדתה
נר זכרון צילום: Freepik

שיינה ולנר, בת 16 שהובילה מסע מצווה עולמי בחב"ד, נפטרה ביום שבת האחרון, כ"ט באייר. ולנר היתה הבכורה מבין 6 ילדיהם של ר' יעקב ורושל וולנר, זוג הפעילים בקהילת חב"ד ההולכת וגדלה בפיניקס, אריזונה.

הוריה רצו לתת לילדים חינוך חסידי, ולכן הקימו את "חיידר ליובאוויטש אריזונה" בחסות הרב זלמן לברטוב. תחת הנהגתו המסורה של הרב ולנר, צמח החיידר במהרה למוסד חינוכי משגשג עם מספר תלמידים בודדים ל-100 תלמידים. לאחרונה גם הוקם בית הספר תיכון לבנות בית חנה ליובאוויטש בפיניקס.

שיינה, כמו הוריה, הייתה חלק בלתי נפרד מבית הספר. היא הייתה ילדה תוססת נגעה לליבם של כל מי שזכו להכיר אותה. הייתה לה שמחת חיים מדהימה. למרבה הצער, בגיל צעיר, שיינה אובחנה כחולה בסרטן. למרות הניסיונות והתלאות שבאו לאחר מכן, שיינה התמודדה עם המחלה הנוראה והפגינה חוסן, כוח ונחישות להתגבר על המצוקות שנקרו בדרכה.

ביום חמישי האחרון חגגה שיינה את יום הולדתה ה-16 וניצלה את ההזדמנות להשיק 'קמפיין מצווה עולמי' כדי שאנשים יעשו מעשים טובים שיהיו זכות להחלמתה.

היעד הראשוני, כפי שפורסם באתר COLlive.com, היה 1,600 מעשים טובים. בתוך שעות נרשמים תלמידי חיידר ליובאוויטש, חברי קהילה ויהודים מרחבי העולם, וצברו קרוב ל-8,000 מצוות.

ביום שבת בבוקר בעיר ניו יורק, היא נכנעה למחלה הנוראה, והותירה אחריה חלל עמוק בחיי המשפחה, החברים והקהילה היהודית בפיניקס ומחוצה לה.

"הקהילה שלנו הרוסה", אמרה השלוחה רבקי פרידמן, מנהלת חיידר ליובאוויטש "שיינה לא הייתה רק חברה. היא הייתה משפחה". הלווייתה תתקיים באריזונה. יהי זכרה ברוך.

 

 

חב"ד אריזונה מחלת הסרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד