כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אופציות כדאיות

הסולידי, הממנף והנועז: הכירו את 3 סוגי המשקיעים

בין אם אתם מהסוג השמרן שאוהב ללכת על בטוח ובין אם אתם מהטיפוסים שאוהבים לקחת סיכונים, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה על מנת שתכירו מקרוב  את מגוון סוגי ההשקעות העומדים לרשותכם ותדעו היטב אלו אופציות כדאיות ומתאימות ביותר עבורכם

הסולידי, הממנף והנועז: הכירו את 3 סוגי המשקיעים
הבורסה צילום: Nati Shohat/Flash90

כמו בכל תחום בחיים, גם בענף ההשקעות והפיננסים האוכלוסייה מתפלגת למספר אבות טיפוס שונים.

'אקסלנס טרייד' מבית הפניקס מספקת עבורכם פלטפורמת מסחר עצמאית בבורסה, אולם כמו בכל תחום בחיים, אתם אלו שמחליטים מה הצעד הכלכלי הכי נכון עבורכם, לפי סוג המשקיעים שאתם.

אז מי אתם למשל?!

הסולידי

אם מושגים כמו 'השקעות' ו'מניות' נשמעים לכם מלחיצים מדי, כדאי שתכירו את אפיקי המסחר היציבים והסולידים, המניבים רווח שהוא כמעט נטול סיכון לחלוטין.

איגרות חוב ממשלתיות למשל, נחשבות להשקעות בטוחות יחסית מכיוון שהן מגובות ביכולת של הממשלה להחזיר את החוב. הן בדרך כלל מניבות תשואות נמוכות יותר בהשוואה להשקעות אחרות, אך נחשבות ליציבות יותר ומסוכנות פחות.

סוג של איגרת חוב שהפכה לפופולרית בתקופה האחרונה נקרא מק"מ - מלווה קצר מועד. בנק ישראל מנפיק אותו לציבור עבור הממשלה מדי חודש ומשך החיים שלו הוא שנה. למק"מ אין ריבית או הצמדה והוא נמכר לציבור במחיר נמוך משקל (נניח 95 אג'). כשבעלי המק"מ מוכרים אותו בתום תקופת המלווה, הם מקבלים שקל אחד עבור כל איגרת והרווח שלהם הוא הפער בין השקל לבין המחיר שבו קנו את המק"מ.

עוד כלי שרצוי להכיר נקרא TIPS, זהו נייר ערך המונפק על ידי ממשלת ארה"ב והוא צמוד לאינפלציה על מנת להגן על המשקיעים מפני ירידה בכוח הקנייה של כספם. זהו עוד אפיק מומלץ עבור אלו המעוניינים לצמצם ככל האפשר את טווח הסיכון בהשקעה.

רוצה להבין יותר בהשקעות? השאירו פרטים ליצירת קשר עם 'אקסלנס טרייד'>>>

הממנף

גם אם החלטתם למנף את הכסף העומד לרשותכם באופן משמעותי יותר, ישנן מספר דרכים בטוחות לעשות זאת, כמו השקעה בחברות גדולות. מאחר וחברות גדולות הן בדרך כלל בעלות מוניטין מבוסס בקרב הצרכנים שלהן, קיים סיכוי קטן יותר שהן יקלעו למצב בו הרווחים יספגו ירידה דרסטית או יכנסו למצב של חדלות פירעון.

אופציה שנחשבת לפופולרית במיוחד בקרב משקיעים היא מסלול השקעה בו הכסף מפוצל בין מספר חברות גדולות. דוגמה אחת לזה היא מדד S&P 500 המאגד מניות של 500 חברות ציבוריות גדולות הנסחרות בבורסות האמריקאיות. המדד מתאפיין בתנודתיות גבוהה כמו רוב המניות הנסחרות בבורסה, אולם יחד עם זאת בטווח הארוך הוא מהווה עוגן תשואתי עבור משקיעים, שכן תרחיש לפיו מאות חברות גדולות יחוו צניחה משותפת למשך שנים רבות, הוא בעל סבירות נמוכה למדי.

גם תחום הנדל"ן נחשב כידוע לאפיק שנהנה מיציבות וישנן מספר קרנות השקעה המבוססות על השקעות נדל"ן. בעלי הקרן מגייסים הון ממשקיעים פרטיים ומשקיעים אותו ברכישת נכסי מקרקעין, לטובת אחזקה בנכסים הללו ומימוש רווחים באמצעות גביית דמי שכירות לתקופה מוגבלת ועד למכירת הנכס בתשואה הרצויה, בה מתחלקים בעלי המניות.

הנועז

עולם ההשקעות כולל בתוכו כמובן מבחר עצום של אפיקי מסחר שונים ומי שמוכן לקחת את הסיכונים הכרוכים בצעד זה של השקעה, יכול לזהות מספר רב של הזדמנויות, כמו השקעה בחברת הזנק לפני הפריצה הגדולה, או רכישת מט"ח במגמת ירידה על דעת שיחווה עלייה בהמשך וכדו'. כדי לבצע צעדים כעין אלו רצוי להיות "מונח" ושקוע בתחום ולהתעדכן בנעשה בשוק ההון.

במערכת המסחר המקוונת של אקסלנס טרייד מבית הפניקס, תוכלו לסחור עצמאית ולהשקיע בעצמכם.
תיהנו מחדר מסחר זמין לאורך כל שעות המסחר וגם לקבל קורס מסחר מקצועי חינם שניתן לכל לקוחות אקסלנס. רוצים לדעת עוד? השאירו פרטים ואנו נשוב אליכם>>>

אקסלנס השקעות מסחר מקוון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד