כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אף למעלה עומד ומשמש"

שנה להסתלקותו: ברחובות התכנסו לזכור את הגר"ש קוק זצ"ל

במלאת שנה להסתלקותו של הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל רב העיר רחובות יובל שנים התכנסו לעצרת התעוררות לזכרו בהיכל ישיבת 'מאור התלמוד' ורבים עלו לפקוד את קברו בבית החיים. סיקור ותיעוד

שנה להסתלקותו: ברחובות התכנסו לזכור את הגר"ש קוק זצ"ל
עצרת מספד ועלייה לקברו של הגר"ש קוק זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

עם כלות י''ב חודש לסילוקו של הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל רב העיר רחובות כיובל שנים התקיימה בהיכל ישיבת מאור התלמוד עצרת מספד בהשתתפות מאות בני הישיבה ורבים מתושבי העיר להעמיד את דמות דיוקנו הגדולה ולעורר לעבודת ה' ולעמל התורה ולהמשיך בדרכו הישרה.

ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק נשא דברים נרגשים על זכויותיו הנפלאות של הרב זצ"ל להעמיד תורה וקדושה בכל פינות ומחנות, ועורר על כך שמשמים קוראים לנו באזעקה לברוח לבתי מדרשות ובתי כנסיות כמאמר הנביא "לך עמי בוא בחדריך".

האורח החשוב שהגיע במיוחד להשתתף בעצרת הרה"ג רבי בערל ווין מלפנים רב במיאמי ביץ' ועוד קהילות בחו"ל שתאר עד כמה היה איש האשכולות וכבר לפני עשרות שנים ציפו באמריקה לקבל את פני גאוני ארץ ישראל הרב מפוניבז' והרב קוק זצ"ל.

הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן רב מערב בני ברק קונן על לכתו של האדם השלם שכל גדולי ישראל סמכו ידיהם עליו וסיפר על המפגשים הרבים של הגאון רבי שמחה עם מורו ורבו הגר"ש וואזנר זצ"ל שאף הוא היה נוכח בהם כאשר מידי שנה היה מגיע הרב וואזנר לבית הרב ברחובות לדיונים הלכתיים ותאר את הערכה העצומה שרחש הרב וואזנר לרבי שמחה.

בסיום דבריו ביקש בקול בוכים שימליץ טוב בעד עם ישראל להנצל מן כל אויביהם מבית ומחוץ לגאולה שלימה במהרה ברחמים גדולים.

בנו הגאון רבי אריה הכהן קוק מראשי הישיבה אשר ממשיך במורשת אביו זצ"ל להעביר שיעורי תורה ברחובות תאר איך היה חייל נאמן לה' יתברך כאשר אף כשיצא לפעול בשליחות גדולי ישראל למען פרויקטים חשובים ומכל מקום כאשר התברר לו תוך כדי הפעילות שגדולי ישראל מורים כעת לפעול ההיפך שינה את הכיוון ופעל באותו מרץ למען המטרה החדשה, דבר שכמעט אין בכח בן אנוש לעשות כן, אם לא שכל מעשיו אף בשעת הפעולה עצמה הינם רק למען שמו באהבה.

בן טיפוחיו האברך הרב נריה אטיאס תאר איך הרב קירבו ליהדות במפגש אקראי איתו וכיצד בפיקחותו ובמתק לשונו הפך אותו מנער חילוני עם רעמת שיער צבועה וכיו"ב לבן תורה מובהק יחד עם כל משפחתו.

דברי סיום נשא הגאון רבי יעקב הלל ראש ישיבת אהבת שלום שהאריך לבאר את מעלתם של תלמידי החכמים שעושים מעשיהם מתוך דעת את ה' שזו הייתה דמותו של הרב זצ"ל.

ביום היארצייט עלו המוני תושבי רחובות עם רבני הקהילות ובראשם ראש ישיבת מאור התלמוד הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק לציונו של הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל בבית החיים שומרי שבת ברחובות.

לאחר פרקי התהילים כנהוג, נשא דברי זכרון הגאון רבי אברהם ישראל רובין ראש בד"ץ מהדרין, בדבריו תאר עד כמה היו פעולות רבות של מסירות נפש שהרב זצ''ל עשה למען כבוד ה' והם בגדר נסתרות לה' אלוקינו, ויכול הוא להעיד מתוך היכרות של 33 שנים שכל מעשיו היו לשם שמים.

לאחר אמירת קדיש וא-ל מלא רחמים ע"י בניו הרבנים הגאוני העתירו כל ציבור האלפים למען ישועת עם ישראל עולם התורה וישועת הכלל והפרט.

כמו כן העתירו הכל להצלחתה של ישיבת מאור התלמוד שבנשיאותה עמד ברוחניות ובגשמיות כאשר מאות בני הישיבה והציבור הקדוש שעמדו סמוך לציון נושאים עיניהם למרום לזכות להצלחה ולישועת ה' בבחינת ''מה כאן עומד ומשמש אף למעלה עומד ומשמש".

מאור התלמוד הרב שמחה קוק רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד