כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למרות התנגדות השר

החל ממחר: גם הלחם המפוקח מתייקר

למרות התנגדותו של שר הכלכלה ניר ברקת לחתום על דרישת המאפיות להעלות את מחירי הלחם המפוקח, משרד האוצר עקף את המכשול וחתם על עליית מחירים נוספת בתחום המזון שתיכנס לתוקפה ללא הכנה מוקדמת כבר מחר

החל ממחר: גם הלחם המפוקח מתייקר
אילוסטרציה צילום: מתוך פייסבוק של רשת רמי לוי

גל ההתייקרויות לא עוצר: החל ממחר בבוקר (שני) תיכנס לתוקפה עלייה של 4.9% במחירי הלחם המפוקחים. ועדת המחירים במשרד האוצר אישרה את הבקשה של המאפיות להעלאת מחירים. זאת, למרות ששר הכלכלה, ניר ברקת, התנגד להעלאת המחירים, וסירב לחתום על הצו.

בשל ההתנגדות של ברקת, ועדת המחירים ברשות האוצר הפעילה את סעיף ו' בחוק כדי לעקוף את שר הכלכלה. השר ברקת אמר בשיחות סגורות כי "אין שום סיבה מוצדקת להעלות את מחיר הלחם במיוחד בתקופה כלכלית קשה, שהאוכלוסיות החלשות במדינת ישראל יצטרכו לשלם במדינת ישראל על פת לחם. אני מתנגד נחרצות ולכן לא הסכמתי לחתום על הצו, זוהי החלטה שערורייתית".

מוקדם יותר היום, הודיעה יצרנית הגלידות הגדולה 'בן אנד ג'ריז' כי היא מעלה מחירים החל מה-1 ביוני. מדובר על העלאת מחירים בשיעור של בין 5-8 אחוזים.

מהחברה נמסר בתגובה: "הנהלת בן אנד ג'ריז ישראל פעלה ככל שביכולתה למנוע את עליית מחירי הגלידות, המסתכמת בשיעור של כ-5-8% בממוצע, וזאת על רקע גל עליית מחירי חומרי הגלם, האנרגיה ומחירי התפעול. בנקודת הזמן הנוכחית, איננו יכולים להימנע מכך".

לחם בפיקוח ככר לחם מחיר הלחם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד