א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתקרבים לשלום

מגעים מתקדמים לטיסות ישירות מישראל לסעודיה

בימים האחרונים מתנהלים מגעים שמטרתם לאפשר טיסות ישירות מנתב"ג למכה. המטרה: לאפשר לאלפי ערבים ישראלים לטוס למצוות החאג'. גורם מדיני בכיר: המהלך - בתמיכה ובעידוד של הסעודים

מגעים מתקדמים לטיסות ישירות מישראל לסעודיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ישראל פנתה בשבועות האחרונים לחברות תעופה בירדן, בבחריין, ובמדינות נוספות באיזור כדי שיוציאו מנתב"ג או משדה התעופה רמון טיסות ישירות הישר לסעודיה - כך פרסם הערב ירון אברהם במהדורה המרכזית של 'חדשות 12'.

הסעודים נוטים לאשר את המהלך, שהבשיל בתקופה האחרונה, כך על פי שני גורמים מדיניים הבקיאים בסוגיה. יחד עם זאת, הצעד יהיה תקף רק למוסלמים שמתגוררים בישראל ומבקשים להשתתף בעלייה לרגל למכה.

בסעודיה היו מעוניינים לאפשר לפלסטינים להנות מפירות ההסכם, אך זו כמובן סוגייה מורכבת יותר שדורשת בין היתר אישורי שב"כ והיערכות משמעותית שספק אם תבשיל בשלב הראשון.

על פי ההערכות, מדובר ב-4,500 מוסלמים שצפויים לצאת למכה - כבר בסוף החודש הבא עם תחילת החא'ג. עד עתה, הם נאלצו לעבור לירדן ומשם לנמלים בג'דה או במדינה, והצעד כמובן יוזיל עבורם את ההגעה למקום הקדוש.

המהלך עשוי להיות סנונית ראשונה שמלמדת על התקרבות במגעים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, ופריצת דרך של ממש ביחסים בין המדינות. אמש אמר שר החוץ אלי כהן כי הסכם הנורמליזציה עתיד להיחתם בחצי השנה או השנה הקרובות, כאשר אישור הטיסות הישירות לסעודיה, מהווה תנאי הכרחי למהלך.

סעודיה מוסלמים טיסות ישירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד