כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ביקורת בלבנון על נסראללה

צפו בתרגיל של חיזבאללה: פריצת חומת הגבול והשתלטות על יישוב

מפגן הכוח המתוקשר של חיזבאללה - על הגבול עם ישראל. באמצעות טילים, מקלעים, ביצעו מאות אנשי חיזבאללה תמרונים צבאיים נרחבים בדרום לבנון. "הנשק יישאר עד השגת ניצחון מוחלט"

 צפו בתרגיל של חיזבאללה: פריצת חומת הגבול והשתלטות על יישוב
תרגיל של החיזבאללה צילום: צילום מסך

באמצעות טילים, מקלעים ואפילו טנקים ביצעו אתמול מאות אנשי חיזבאללה תמרונים צבאיים נרחבים בדרום לבנון. הדבר גרם ללבנונים רבים לבעביר ביקורת על המפלגה הטרוריסטית, בעיקר ברשתות החברתיות, בטענה שהארגון שוב פוגע ביוקרתה של המדינה ובבלעדיות הנשק בידי הצבא. אחרים ראו בכך מסר מאיים והבטחה שהנשק יישאר בידי חיזבאללה, למרות רוחם של לבנונים רבים.

אחרים בלבנון גם סברו כי חיזבאללה חושף שוב את לבנון ל"סכנת התוקפנות הישראלית", בתקופה שבה המדינה סובלת ממשבר כלכלי חמור ביותר מזה מאות שנים. התרגיל התקיים לציון יום השנה לנסיגת ישראל מדרום לבנון בשנת 2000, אותו מציין חיזבאללה מדי שנה ב-25 במאי תחת השם "חג ההתנגדות והשחרור", והוא כלל שימוש בטילים ורקטות.

האשם ספי א-דין, יד ימינו של נסראללה הדגיש בתום התמרונים כי "הנשק יישאר עד השגת ניצחון מוחלט", ואמר: "המסר שאני רוצה להעביר לישראל הוא שהמפלגה לא עייפה או נסוגה למרות כל הלחצים הפוליטיים והכלכליים".

ראוי לציין כי מאז מלחמת לבנון השניה ב-2006, אז לבנון ספגה אבדות אנושיות וחומריות כבדות, לבנונים רבי הפנו יותר ויותר ביקורת חריפה כלפי הארגון שמחזיק גם מפלגה טרוריסטית חוקית בפרלמנט הממומנת על ידי איראן, במיוחד לאחר שמנהיגה, חסן נסראללה, הכריז. ש"אם הוא היה יודע שהתגובה הישראלית תהיה בסדר גודל כזה כשחטפתי שני חיילים בגבול לבנון, לא הייתי עושה זאת".

 

לבנון חסן נסראללה חיזבאללה מלחמת לבנון השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד