כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ידו הארוכה של הקרמלין

חשד כי מתנגדי פוטין הורעלו בוועידה בברלין

חשד כי גולים רוסים הורעלו בוועידת ברלין של מבקר הקרמלין. ההרעלה הביאה לחקירת משטרה. השניים חלו במהלך אירוע שארגן מבקרו הבולט של פוטין, מיכאיל חודורקובסקי. "נפתח תיק חקירה על סמך המידע הקיים"

חשד כי מתנגדי פוטין הורעלו בוועידה בברלין
צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

המשטרה בגרמניה פתחה בחקירה לאחר שעיתונאי רוסי ופעיל פוליטי שהשתתפו בוועידה בברלין דיווחו על בעיות בריאותיות שהצביעו על כך שהם הורעלו. אתר חדשות החקירות הרוסי, Agentstvo, טוען שהשניים חלו לאחר שהשתתפו באירוע ב-29 וב-30 באפריל שאורגן על ידי מבקר בולט של הקרמלין הגולה מיכאיל חודורקובסקי.

דובר המשטרה אמר: "נפתח תיק חקירה על סמך המידע הקיים". אחד הקורבנות, שזוהה כעיתונאי אלמוני שעזב את רוסיה לאחרונה, חווה תסמינים לא מוגדרים במהלך האירוע, אך יתכן שהם התחילו קודם לכן. האיש פונה לבית החולים האוניברסיטאי צ'רייט בברלין - שם טופל מבקר נוסף של פוטין אלכסיי נבלני לאחר שהורעל לפני שלוש שנים על ידי פוטין.

קורבן שני בשם נטליה ארנו, מנהלת קרן רוסיה חופשית לא ממשלתית בארצות הברית, לשם היא עברה לאחר שנאלצה לעזוב את רוסיה.

ארנו הייתה בברלין בסוף החודש שעבר לפני שנסעה לבירת צ'כיה, פראג, שם היא חוותה תסמינים וגילתה שחדר המלון שלה נפתח, היא כתבה בפייסבוק כי זה היה "כאב חד" ו"קהות תחושה". התסמינים נסוגו מאז אך עדיין לא נעלמו, הסבירה.

בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט של קרן רוסיה החופשית ביום חמישי האחרון נאמר: "בזמן נסיעה לחו"ל לאחרונה, נשיאת קרן רוסיה חופשית חלתה בנסיבות המעוררות דאגה רבה. הנושא נמצא בבדיקה, קרן רוסיה החופשית ממשיכה בעבודתה למען רוסיה חופשית, דמוקרטית, שלווה ומשגשגת, המשולבת מחדש בקהילה הבינלאומית כשחקן בונה וחיובי".

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ברלין הרעלה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד