כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כולל אימונים של מטוסים

ארה"ב מאמינה בכוח של אוקראינה לתקוף את רוסיה

היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן אמר כי ארה"ב סיפקה את הציוד שאוקראינה צריכה כדי להתחיל במתקפה נגדית צפויה, וכעת היא עובדת על שיפור היכולת ארוכת הטווח של אוקראינה להרתיע את רוסיה

ארה"ב מאמינה בכוח של אוקראינה לתקוף את רוסיה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן אמר הלילה (ראשון) כי ארה"ב סיפקה את הציוד שאוקראינה צריכה כדי להתחיל במתקפה נגדית צפויה נגד רוסיה, וכעת היא עובדת על "שיפור היכולת ארוכת הטווח של אוקראינה להרתיע את רוסיה", כולל על ידי אימון טייסים אוקראינים במטוסי F-16.

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, הוסיף כי לא סביר שארה"ב תספק מטוסי קרב משלה לאוקראינה. במקום זאת, "בעלות ברית אחרות יכולות לשלוח מטוסי F-16 משלהן" בעוד שארצות הברית תספק אימונים וסיוע צבאי אחר, אמר.

בראיון לרשת CNN אמר סאליבן כי הוא לא יכול לתת לוח זמנים מתי בעלות ברית אירופה עשויות לספק מטוסי קרב או מתי יתחילו האוקראינים באימון על ה-F-16 האמריקאי. אבל הוא כן אמר שארה"ב עושה מאמץ לשפר את הביטחון לטווח ארוך של אוקראינה.

"מדובר בבניית יכולת עתידית כך שבמשך שנים רבות אוקראינה תהיה בעמדה שתוכל להגן על ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית", אמר. "בכל שלב, ארה"ב מילאה תפקיד קריטי בכך שאוקראינה תקבל את מה שהיא צריכה, מתי שהיא צריכה את זה. ואנחנו נמשיך לעשות את זה".

ג׳ייק סאליבן ג'ו ביידן ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד