כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נתונים מדאיגים

כל יום מותקפים לפחות חמישה אנשים ע"י הימין הקיצוני בגרמניה

אלימות הימין הקיצוני גוברת בחיי בית הספר בגרמניה. מדי יום, חמישה אנשים הופכים קורבנות של התקפות הימין הקיצוני בגרמניה. הגזענות נמשכת באופן מדאיג, האלימות נמצאת בעלייה בקרב צעירים

כל יום מותקפים לפחות חמישה אנשים ע"י הימין הקיצוני בגרמניה
ריסוס גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

עם דגלים צבעוניים ושלטים מצוירים ביד, צעדו כ-150 תלמידים, מורים והורים מחוץ למשרדי רשויות בתי הספר בקוטבוס במדינת ברנדנבורג ליד גבולה המזרחי של גרמניה, בשבוע שעבר והפגינו נגד אלימות הימין הקיצוני. "נושא הגזענות, בבתי הספר משפיע על כולנו", צעק המורה מקס טסקה למפגינים. "זהו איום על כל החברה".

טסקה ועמיתתו לורה ניקל עלו לכותרות ברחבי גרמניה בסוף אפריל כאשר פרסמו מכתב המפרט את חששותיהם מאלימות על רקע גזעני בבית הספר היסודי והתיכון שלהם ליד קוטבוס. במכתב הם תיארו שמיעת מוזיקה ימנית קיצונית שמתנגנת במהלך השיעור, גרפיטי של צלבי קרס על רהיטים והתעללות מילולית במסדרונות בית הספר.

"התלמידים המעטים בעלי חזות זרה או סובלנית יותר בבית הספר שלנו חווים הדרה, בריונות ואיומים באלימות", כתבו המורים. זו הסיבה שהם לא רצו עוד "לסתום את הפה". במקום זאת, הם דורשים עובדים סוציאליים נוספים, הגברת הכשרה למורים ויוזמות נוספות לקידום הדמוקרטיה בבתי הספר.

"למרבה הצער, אלה לא מקרים בודדים, אלא רק קצה הקרחון", אמרה הייקה קלפנר לתאגיד השידור הגרמני DW. היא מובילה את איגוד מרכזי הייעוץ לנפגעי אלימות ימנית, גזענית ואנטישמית בגרמניה.

"מספר הילדים והצעירים שהפכו לקורבנות של התקפות אנטישמיות וגזעניות הוכפל ב-2022. מרכזי התמיכה לקורבנות שמעו מיותר מ-520 ילדים וצעירים כי נפצעו פיזית", אמרה.

בסך הכל, מרכזי התמיכה בקורבנות ספרו 2,871 אנשים שנפגעו מכ-2,100 התקפות ימין קיצוני, גזענות ואנטישמיות - כ-700 יותר מהשנה הקודמת. עלייה במעשי אלימות ממניעים פוליטיים באה לידי ביטוי גם בסטטיסטיקה של המשטרה. הם מתעדים לא רק התקפות פיזיות אלא גם התעללות מילולית.

אלו "רק קטע ממציאות דרמטית באמת", אמרה קלפנר. המספר האמיתי של התקפות כנראה גבוה בהרבה. "אנחנו יודעים על הרבה יותר מדי מקרים שבהם הקורבנות אומרים שהם חוששים לצאת לציבור כי העבריינים גרים בשכונה שלהם. הם גם מפחדים לצאת לציבור כי הם עלולים להאשים אותם בעצמם", אמרה.

לתקיפות מסוג זה יש לרוב השלכות מרחיקות לכת על הקורבנות, אמר קלפנר. היא נתנה דוגמה של ילד בן 8 שעבר תקיפה גזענית, הילד נדחף ונבעט על ידי גבר 71 בבריכת שחייה במדינת תורינגיה בפברואר 2022. "בגלל ההתקף הזה, הילד ממשיך להיות מאוד חסר ביטחון, מאוד מפוחד ועדיין נמצא בטיפול".

במחנה נופש ליד ברלין בתחילת חודש מאי, המשטרה התערבה כדי למנוע תקיפה של כיתת בית ספר מברלין, המורכבת ברובה מתלמידים בעלי רקע הגירה, שהיו שם ללמוד למבחן.

אך במהלך הנופש, מספר צעירים מקומיים איימו באלימות נגדם, התלמידים והמורה שלהם ברחו מהמחנה תחת חסות המשטרה באמצע הלילה.

הדיווחים הללו על אלימות בימין הקיצוני הזכירו לחלק את התקופה בשנות התשעים שבה גל של התקפות על רקע גזעני הפיצו פחד ואימה ברחבי גרמניה. כעת, כמו אז, הסיכון להפוך לקורבן למתקפה כזו גבוה יותר סטטיסטית במדינות שהרכיבו את מזרח גרמניה לשעבר.

פעילי ימין קיצוני ימין קיצוני גרמניה משטרת גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד