כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא מייצג"

הפרופסור מציג: הפלג התל אביבי דומה לפלג הירושלמי

לדברי פרופ' יובל אלבשן, המפגינים הקיצוניים בתל אביב דומים במאפיינים לפלג הירושלמי: "מדובר באנשים שרואים בעצמם ליברלים, אבל יותר ויותר דומים במאפיינים שלהם לאותה קבוצה קיצונית שנקראת הפלג הירושלמי" והסביר

הפרופסור מציג: הפלג התל אביבי דומה לפלג הירושלמי
הפגנת הפלג הירושלמי צילום: ישי ירושלמי

"הפלג התל אביבי" זהו מטבע לשון חדש שאולי ייכנס כסלנג ישראלי, לא פחות מתזת ישראל הראשונה וישראל השניה של ד"ר אבישי בן חיים. פרופ' יובל אלבשן התראיין לרדיו 'גלי ישראל' והתייחס להמשך ההפגנות בתל אביב, למרות שחקיקת הרפורמה מוקפאת מזה כבר כמה חודשים והשווה את המפגינים ל'פלג הירושלמי' החרדי.

פרופ' אלבשן, מרצה בכיר ומי שגיבש והציג בעצמו מתווה פשרה לרפורמה המשפטית, אמר כי לדעתו "מדובר באנשים שרואים בעצמם ליברלים, אבל יותר ויותר דומים במאפיינים שלהם לאותה קבוצה קיצונית שנקראת ה'פלג הירושלמי'. רואים את זה בסיסמאות, בחוסר ההסכמות שלהם להגיע לכל פשרה. וגם בהתנהגות עצמה, השיא היה ביום שישי כאשר עוכב אחד המפגינים בהרצליה, הם צרו על תחנת המשטרה".

פרופ' יובל אלבשן. צילום: אריק מרמור, פלאש 90.

אלבשן סיפר: "קראו ל'מאכער' בשם דן חלוץ שהיה רמטכ"ל ולא הסכימו להתפנות. בדיוק אותם תופעות שראינו בהפגנות הפלג הירושלמי. בעיניי היה חשוב להציב את המראה".

המראיין אמר מצידו לאלבשן: "הם לא בשוליים הקיצוניים כמו בציבור החרדי. פה הם המיינסטרים, תראה את התמיכה שלהם בגלית גוטמן".

פרופ' אלבשן הרגיע ואמר ש"התמיכה בעיקר בטוויטר. גם הפלג הירושלמי קולו מאוד נשמע, אבל כוחו הפוליטי קטן מאוד, גם בבחירות האזוריות ראינו זאת. הפלג התל אביבי הוא פלג עם הדהוד גדול אבל אין לי ספק שהוא לא מייצג והגורל שלו הפוליטי יהיה אותו דבר".

הפלג הירושלמי הרפורמה המשפטית יובל אלבשן גלי ישראל הפגנה הפלג התל אביבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד