כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מסתייג מפסילות"

הרצוג על האמירות הקשות נגד החרדים: "לא במקומן"

נשיא המדינה הרצוג אומר כי האמירות שנשמעו לאחרונה נגד המגזר החרדי "לא במקומן". "אני מסתייג בכל הווייתי מפסילות של קבוצות מהשפלה והתנשאות על קבוצות", אמר הנשיא בכנס הרצליה. על ההידברות בביתו: "אם אני אראה מעשים זדוניים שנעשו כדי לחבל בתהליך אני לא אהסס להצביע על כך"

הרצוג על האמירות הקשות נגד החרדים: "לא במקומן"
הרצוג בנאומו צילום: חיים צח / לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר היום (שני) כי האמירות הקשות שנאמרו באחרונה נגד הציבור החרדי "לא במקומן". את הדברים אמר הנשיא בכנס הרצליה שנערך באוניברסיטת רייכמן.

"אני מסתייג בכל הווייתי מפסילות של קבוצות מהשפלה והתנשאות על קבוצות", אמר הנשיא. "אני שם לב לאמירות על הציבור החרדי שהן לגמרי לא במקומן בתקופה האחרונה, אני מנסה ליצור מצב שבכל הקבוצות ידעו ויכירו, ואם אני יכול לעודד את מערכת החינוך ואת שר החינוך, הייתי יוזם שורת תכניות שילדות וילדים מכל הקבוצות יכירו ילדות וילדים מכל הקבוצות".

לדברי הנשיא, "יש דיונים ערים בכל הקבוצות ולכן לבוא לומר אמירות פוסלות ומכלילות זה דבר נורא, דבר שסבלנו ממנו שנים רבות ואנחנו סובלים ממנו עד היום".

על הליך ההידברות בבית הנשיא אמר הרצוג: "אף אחד לא גורר רגליים ואף אחד לא מבזבז את הזמן ובניגוד לכל מיני ספינים, הדיונים הללו רציניים מאוד מעמיקים מאוד, אנשים מעניקים מעצמם ובאים עם רצון טוב לחדר".

לדבריו, "אני חושב שיש סיכוי. אני לא נאיבי ואני אופטימי. אני אופטימי כי האלטרנטיבה הרבה יותר גדולה, הרבה יותר חמורה, הרבה יותר מסוכנת".

"יש אי אמון בסיסי בכל הקבוצות בין כל הקבוצות, אחת כלפי רעותה ובמערכת הפוליטית בכלל זו תופעה מוכרת, ברורה, מובנת ועם זאת אני לא מוכן לוותר בשום פנים ואופן. אני חושב שזה התפקיד המובהק של נשיא מדינת ישראל שניצב מעל המערכת הפוליטית ומעל המערכת הציבורית", אמר.

הוא הוסיף: "אני חוזר ואומר שאם אני אראה מעשים זדוניים שנעשו כדי לחבל בתהליך אני לא אהסס להצביע על כך. זה נכון שיש הרבה גורמים מחוץ לחדר שלא נהנים מכך שיש לנו הידברות בתוך החדר, אבל בתוך החדר אנחנו מנהלים הידברות רצינית משמעותית ואחראית לטובת העם והמדינה ואני רואה את כל הצדדים באים לשם ברצון טוב".

על האפשרות לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה: "אני חושב שמשא ומתן ופריצת דרך מדינית עם סעודיה זה דבר חשוב בצורה בלתי רגילה, בעל השפעה גדולה מאוד על המאזן האזורי, מהלך שהוא מהפכני בצורה היסטורית. ובכלל אני חושב שצריך לקדם דיאלוג בין היהדות לאיסלם. אני חושב שהמציאות מראה שאפשר לקדם את השתלבות ישראל באזור בלי התניה בסוגיה הפלסטינית. הסכמי אברהם הם פלטפורמה יוצאת מן הכלל שמייצרת דיאלוג הרבה יותר עמוק גם ברמה הזו, ואני מברך מאוד על כל התקדמות בנושא הסעודי".

רייכמן כנס הרצליה יצחק הרצוג הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד