י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"בעייתיות בשיטת החלוקה"

החשכ"ל בולם את יוזמת פרוש למענק שבועות

החשב הכללי במשרד האוצר בולם את התוכנית שיזם השר לירושלים ומורשת ישראל מאיר פרוש למתן סיוע תקציבי לירושלמים שיארחו קבוצות לקראת החג, אחרי שאמר לשר כי יש בעייתיות בשיטת החלוקה

החשכ"ל בולם את יוזמת פרוש למענק שבועות
מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החשב הכללי במשרד האוצר בולם את התוכנית שיזם השר לירושלים ומורשת ישראל מאיר פרוש למתן סיוע תקציבי לירושלמים שיארחו בחג 300 אנשים ומעלה, כך דווח היום בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

אנשיו של החשב הכללי באוצר נחשפו לטיוטת הנוהל שגובשה במשרד ירושלים רק לאחר שפורסמה לציבור, ולאחר הפרסום פנו נציגי החשב הכללי לאנשי המשרד והעלו שורה של סימני שאלה בדבר הנוהל המוצע והתשלום מכוחו.

בין השאר העלו כי ישנה בעייתיות בשיטת החלוקה, בחישוב הכספים וכן בשוויוניות הנוהל והרלוונטיות שלו לאוכלוסיות שאינן מקהל המצביעים של השר פרוש. לדברי גורמים האוצר החשב הכללי לא מתכוון לאשר את טיוטת הנוהל והכסף לא יועבר.

על פי הנוהל שאמור היה להתפרסם על ידי הרשות לפיתוח ירושלים, בהנחיית השר הרב פרוש, קבוצה מאורגנת או קהילה הכוללת 300 חברים לפחות, המתכננת להתארח במשך שני לילות רצופות לפחות בתחום המוניציפלי של העיר ירושלים בימי חג השבועות שיחול ביום שישי ובשבת שאחריו, יהא זכאי למענק עבור ההוצאות ההסעדה של המשתתפים בקבוצה.

על פי הנוהל שיפורסם, במהלך 3 השנים שקדמו למועד הגשת הבקשה, המבקש יזם פעילות אחת לפחות מסוג אירוח של קבוצות מאורגנות. לפחות 25% מהוצאות אירוח הקבוצה יירכשו מבעל עסק הממוקם בירושלים.

כמו כן, על המבקש להתחייב לדאוג למימון וארגון של שתי פעילויות לפחות, כשאחת תהיה הסעדת המשתתפים בירושלים ופעילות נוספת כדוגמת הסעת המשתתפים או הלנת המשתתפים או פעילות אחרת המסופקת בירושלים ובלבד שתאושר מראש על ידי הגורמים המממנים.

מאיר פרוש משרד האוצר שבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד