כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
השגחה פרטית

לקח טרמפ לר' ישעיה'לה וסגר עסקה בשווי 200 אלף שקל

סיפור של השגחה פרטית לה זכה תושב ביתר שנסע בערב פסח לפקוד את הציון של הרבי ר' ישעיה בן ר' משה מקרעסטיר והסכים בלית ברירה לעשות חסד ולקחת זוג ברכבו לציון ובסופו סגר עסקה גדולה. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא 

לקח טרמפ לר' ישעיה'לה וסגר עסקה בשווי 200 אלף שקל
הילולת ר' ישעיהל'ה מקרעסטיר צילום: האחים לענטשעווסקי

סיפור שהופץ השבוע בעלון 'השגחה פרטית' מספר על יהודי מביתר, שנסע לפקוד את ציונו של ר' ישעיה'לה והתרצה לקחת זוג כטרמפ לציון מהשדה בהונגריה - ובעקבות כך הרוויח סכום כסף גדול.

מספר יהודי מביתר: שבוע לפני פסח החלטתי לצאת לקרעסטיר, ולעשות שם את השבת ליד ציונו של רבי ישעי' מקרעסטיר זי"ע. לפרנסתי אני עוסק בהתקנת מזגנים, וראיתי צורך לפנות את הראש ואת המוח, לנפוש מעט לפני החג, ולהחליף אווירה לקראת ירידתם של טללי אורה בליל הסדר.

בסמוך לזמן הטיסה מתקשר אלי סוכן הנסיעות ומבקש טובה: "יש לי כאן זוג שמגיע לקרעסטיר. תכננתי בשבילם הסעה עד לציון, אך לבסוף בוטלה ההסעה הזאת. הרי יש לך רכב, תוכל בבקשה לקחת את בני הזוג איתך לקרעסטיר?"

היה לי קשה לענות "כן". הרי יצאתי במטרה מוצהרת של נופש וניקוי מוח. הדרכים באירופה שקטות, חדגוניות, עשויות כבישים ארוכים ונוף שחוזר על עצמו במין מונוטוניות מרגיעה. היתה לי גם תוכנית לערוך ברכב כמה שיחות טלפון, וליהנות מפרטיות מושלמת. אולם לבסוף התגברתי. אם אני רוצה השפעה של הצדיק, לא די לי לנסוע אליו, אלא מה טוב לדבוק בדרכיו. הוא הרי מסר את נפשו בשביל יהודים אחרים, נתן את כל כולו כדי להיטיב לאחיו בני ישראל בקדושה ובטהרה.

ומה מבקשים ממני? קצת מסירות, קצת ויתור על הנוחות הפרטית. הרי ממילא אני נוסע, ושום נזק לא יקרה לי מהסעת יהודים יקרים לציונו של הצדיק.

הסכמתי. הסוכן נשם לרווחה, הזוג הודה מקרב לב, ומשדה התעופה הצטרפו אלי השניים. הדרך עברה בשקט. בני הזוג אמרו תהילים לכל אורך הנסיעה, ורק לקראת סיומה דיברתי קצת עם האיש. הוא סיפר לי שהוא קבלן במקצועו, ועתה עומד הוא בשלב שלפני אכלוס עשרות דירות, שבהן צריכים להתקין מזגנים.

"זאת בדיוק העבודה שלי", אמרתי לו, "אני מתקין מזגנים! ביכולתי לשלוח אליך פועלים ומתקינים של מזגנים באיכות הכי טובה". הוא התעניין בהצעתי לפרטי פרטים, וכך סגרנו עסקה, ממנה הרווחתי בסופו של דבר כמאתיים אלף ש"ח.

בעל המעשה סיים: חשבתי שאני עושה חסד, חשבתי שאני נותן מעצמי ומנוחיותי לאחר, אולם למעשה לא היתה זו אלא הכנה לשפע הגדול, שהקב"ה רצה לשלוח לי.

 

 

 

 

קרעסטיר רבי ישעילה מקרעסטיר השגחה פרטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד