י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

הדיירים המיוחדים יצאו למסע קודש לציון בקרעסטיר

עשרות דיירי מערך הדיור של 'אהל שרה', יצאו למסע חיזוק ותפילה על ציונו של ר' שייעלה מקרעסטיר בהונגריה. המסע כלל ביקור באתרים היסטוריים בהונגריה וחוויות מאתגרות בנופיה המרהיבים

הדיירים המיוחדים יצאו למסע קודש לציון בקרעסטיר
החניכים בהונגריה צילום: באדיבות המצלם

כשאווירת היארצייט של הרה"ק רבי ישעי' ב"ר משה זי"ע עדיין אופפת את הציבור, נחתו בבודפשט שבהונגריה קבוצה שמחה ותוססת של דיירי מערך הדיור של אהל שרה, שהגיעו לחוות רגעי התעלות מיוחדים בקברו של הצדיק ולהחליף כוחות בנופש בהונגריה. 

לאחר ימים ארוכים של היערכות ותכנון קפדני, כדי לספק לחניכים חוויה מושלמת ומותאמת, יצאו 42 דיירים, ביניהם חמישה זוגות מיוחדים למסע חיזוק וטיול קסום בבירת הונגריה. ואכן, במהלך שלושת ימי השהות בבודפשט - מהיפות בעיר אירופה, ההתלהבות של המשתתפים לא פסקה לרגע. חברי הקבוצה לא נתנו למוגבלות הקוגניטיבית למנוע מהם את החוויה. כמו תיירים בקיאים ורגילים, הם סיירו בכל אתרי התיירות המפורסמים, בהם גם בבניין הפרלמנט, הארמון המלכותי, בית הכנסת הגדול והמרשים בעיר ואפילו פצחו יחד בשירת "אני מאמין" מול אנדרטת הנעליים שעל גדות נהר הדנובה. 

השהות בבודפשט כללה גם את המסעדות הכשרות למהדרין שמציעה בירת הונגריה לתיירים וכן ביקור בשוק המקורה, בו שמעו המשתתפים על התרבות המקומית, על האוכל ההונגרי ועל תעשיית התבלינים המקומית. יום שלם נוסף הוקדש לטיול מחוץ לבודפשט. הדיירים נהנו משלל אטרקציות שכללו טיפוס מאתגר בפארק חבלים ומגלשות הרים. 

שיא הטיול היה, כאשר לקראת שעות הערב הגיעה הקבוצה לעיירה קרעסטיר. החניכים שמעו סיפורי מופת מפליאים בזכותו של הצדיק פועל הישועות ומיד לאחר מכן נערכה תפילה מרטיטה על יד הציון הק' בהתעוררות רבתית כשמלבבות כולם פורצת תחינה ובקשה אדירה לישועת הכלל והפרט, תוך שהם מתפללים גם לעילוי נשמתם של מייסדי 'אהל שרה' הרב שמואל גרשון גינזוברג זצ"ל ורעייתו רבקה גיזנבורג ע"ה.

את הביקור בציון הקדוש חתמו הדיירים בהכנסת אורחים המפורסמת בבניין הגאסט  הויז, שם בין שיר לדבר תורה, ניגנו בדבקות בטרם נפרדו מהצדיק "פוילט פאר כלל ישראל בני חיי ומזוני.." הדיירים ממערך הדיור של אהל שרה שבו ארצה עמוסים בחוויות בגוף ובנפש ועם טעם טוב שילווה אותם עוד ימים ארוכים.

"במערך הדיור אנו מכוונים את מלוא המאמצים שלנו על מנת להעניק לדיירים תחושת עצמאות וההשתלבות הנכונה בתוך הקהילה", מסכמת מלכה וינברג, מנהלת 'אהל שרה'. "גם בטיול לבודפשט נתנו תשומת לב מיוחדת לעצמאות והיכולת שלהם לקבל החלטות כמו זמן חופשי לשופינג במרכז קניות או בשוק המקומי. הדיירים נחשפו להיסטוריה המפוארת של יהדות הונגריה, למדו להכיר תרבויות שונות וקיבלו כוחות להמשיך להתמודד עם אתגרי היום יום".

גם הגב' מילכי רכניצר, מנהלת מערך הדיור באהל שרה התרגשה מהמסע המעצים. לדבריה: "עוד בטרם היציאה למסע בהונגריה, ערכנו לדיירים סדנת הכנה להכרות עם המטבע המקומי, התרבות והשפה. הלמידה המקדימה העניקה לדיירים תחושת עצמאות כאשר במהלך הטיול הם זיהו את המקומות, והתרגשו ללמוד ולהכיר עוד ועוד ידע ומושגים מהעולם הגדול. גם צוות צלמים מקצועיים שהצטרפו למסע, תיעדו כל רגע בטיול הקסום. הסרטון שיסכם את החוויה יחד עם פיתוח תמונות אישיות לכל דייר, ישמרו את הרגעים היפים של הטיול לאורך זמן".

 

הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד