כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מדוע חשוב לתת לדירקטוריון לנהל חברות?

ניהול חברה על ידי דירקטוריון משמעותו קבלת החלטות מקצועית ומדויקת. לכל איש מקצוע שנמצא בדירקטוריון יהיה את הידע ואת ההבנה שלו בתחום מסוים

מדוע חשוב לתת לדירקטוריון לנהל חברות?
דירקטוריון צילום: FREEPIK

הדירקטוריון או מועצת המנהלים כפי שנהוג לכנות אותו מביא איתו יתרונות רבים. אם אתם מחפשים אחר מנהל חדש לחברה, יכול להיות שדירקטוריון זוהי הכתובת. בעבר דירקטוריון היה מיועד בעיקר לעסקים גדולים, כיום הוא מנת חלקם של עסקים בכל הגדלים. מה תרוויחו אם תחליטו לתת לחברי דירקטוריון להיות אלה שינהלו את החברה? לבחירה הזו יש פלוסים גדולים שחובה להכיר אותם הלכה למעשה. החלטנו להרים את הכפפה ולסייע לכם לראות את המציאות בשלמותה. הרי בחירת הגוף המנהל תהיה בחירה שעשויה לעשות את כל ההבדל.

שילוב של אנשי מקצוע רבים

ניהול חברה על ידי דירקטוריון משמעותו קבלת החלטות מקצועית ומדויקת. לכל איש מקצוע שנמצא בדירקטוריון יהיה את הידע ואת ההבנה שלו בתחום מסוים. לא פעם נראה כי ההחלטות החשובות יהיו החלטות שנוגעות למספר תחומים שונים במקביל. אותם חברי דירקטוריון אמורים להתייעץ האחד עם השנייה כדי לעשות בחירות מדויקות. פתאום ניתן יהיה לחשוב על דברים שלא היו עולים אילולא היו מקבלים את ההחלטה בצוותא. אי אפשר להשאיר את כל האחריות לאדם אחד שיש לו ידע או הבנה בתחומים מסוימים בלבד.

החלפה של חברי דירקטוריון

אף אחד לא מחייב אתכם לבחור חבר דירקטוריון מסוים לביצוע העבודה. החלפת דירקטוריון נעשית אחת לכמה זמן, ובהתאם למידת הצורך. אם אתם חושבים שהדירקטוריון לא עושה את העבודה, ניתן יהיה לפעול בעניין הזה. תוכלו להביא את עצמכם למצב בו חברי הדירקטוריון יעבדו על מנת להוכיח את עצמם. הם הרי צריכים להראות כי הם אינם רק מחממים את הכיסא ונאחזים בתפקיד שקיבלו. אם חבר דירקטוריון ירצה להוכיח את עצמו ההצלחה היא כמעט עובדה מוגמרת מבחינתכם.

קבלת החלטות קבוצתית

כדי להחליט האם לעשות צעד כזה או אחר נדרש רוב של מרבית חברי הדירקטוריון. משמעות הדבר היא שאף החלטה לא נעשית רק בגלל שבן אדם רואה אותה כנכונה. במקרה בו ישנו רק מנהל אחד, הוא יהיה זה שיבחר מה לעשות ואיך לעשות את הדברים. אף אחד לא יכתיב לו או ידרוש ממנו לעשות דברים מסוימים. תמיד כאשר אדם אחד מחזיק במשוכות עלולה להתעורר בעיה שחובה להכיר אותה. טוב להשאיר את המושכות בידיים של קבוצת אנשים מוכשרת.

עבודת דירקטוריון היא במשרה מלאה

ישנה מחשבה כי עבודת דירקטוריון הינה עבודה שמתלווה לעוד דברים נוספים. אך במבחן התוצאה אנו למדים כי מדובר על עבודה במשרה מלאה לכל דבר ועניין. כלומר מי שיהיה חבר דירקטוריון יצטרך לגייס את הזמן ואת המשאבים העומדים לרשותו. העבודה הזו היא העבודה שאמורה לעשות את ההבדל בין הצלחה מסחררת לבין כישלון צורם. הביאו את עצמכם למצב בו אתם בוחרים את האנשים הנכונים שיצעידו את החברה קדימה.     

דירקטוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד