כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חודשים אחרי שחיתן את בנו יחידו

הנין של ה'חפץ חיים': רבי ישראל מאיר זאקס זצ"ל

הלך לעולמו הרב הגאון רבי ישראל מאיר זאקס זצ"ל מבית שמש, נינו של מרן בעל ה'חפץ חיים' זיע"א שסבל ייסורים בחייו. רק בחודש ניסן האחרון זכה לחתן את בנו יחידו. היום הוא הובא למנוחות בבית שמש 

הנין של ה'חפץ חיים': רבי ישראל מאיר זאקס זצ"ל
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: היום (שני) ליוו למנוחות את הרב הגאון רבי ישראל מאיר זאקס זצ"ל מבית שמש, נינו של מרן בעל ה'חפץ חיים' זיע"א שהלך לעולמו לאחר יסורים והוא בן 69 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בארה"ב בכ"א אלול תשי"ג, לאביו הגאון רבי צבי הירש זאקס זצ"ל, בנו הגדול של הגאון רבי מנחם מנדל יוסף זאקס זצ"ל - ראש ישיבת חפץ חיים בראדין וחתנו של מרן בעל ה'חפץ חיים' זצ"ל.

בשמחת הברית נקרא על שם סבו הגדול בעל ה'חפץ חיים' - 'ישראל מאיר', אביו רבי צבי הירש זצ"ל שנפטר בחודש אייר תשנ"א יגע ועמל רבות לחנך צעירי עם קודש לתורה וליראת שמים, על טהרת הקודש. ועל מצבתו נחרט "היה אומן מוצנע ביותר במעשיו הכבירים רב חסד ומרבה להיטיב". 

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי', בתו של הרב ישראל קליין זצ"ל. כל חייו עמל בתורה וכל ימיו היו בבחינת 'באהבתה ישגה תמיד' מתוך צער ויסורים והיה דבק באבותיו הגדולים והלך בדרכיהם. היה מראשוני המתיישבים בשכונת 'מנוחה ונחלה' בבית שמש, למרות ייסוריו צהלתו הייתה בפניו תמיד. גם בזמנים הקשים התמיד בתורה ותמיד שנכנסו אליו לביתו היה שקוע בלימוד.

במשך עשרים שנה לא זכה לזרע של קיימא וזכה בחסדי שמים לבן יחיד, אותו זכה לחתן רק בערב חג הפסח האחרון עם בתו של מגיד המישרים רבי שלמה לוינשטיין.

אחיו: הגאון רבי נפתלי זאקס, הגאון רבי יעקב ברוך מרדכי זאקס ראש כולל ביהוד, הגאון רבי אהרן זאקס ממודיעין עילית, והרב הגאון רבי מנחם מנדל יוסף זאקס, ואחיותיו: לבית פרוינד אשת הגאון רבי משה נתן פרוינד מחשובי האברכים בעזרת תורה, לבית פישר אשת הגאון רבי אהרן פישר, לבית ולדשין אשת הרב גרשון ולדשין, לבית פורת אשת הרב מעוז פורת, ולבית קוין אשת הרב ברוך קוין מחשובי האברכים בישיבת מיר.

הלוויתו התקיימה היום מבית המדרש 'היכל אברהם' בבית שמש והוא נטמן בבית החיים בבית שמש כשקהל רב מלווה אותו בדרכו האחרונה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

המנוח מימין, בשמחת נישואי בנו בחודש ניסן. צילום: שוקי לרר

החפץ חיים הלוויה בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד