כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הדרכון נלקח ממנו

השר גינה את פוטין ומצא את מותו במטוס בעודו באוויר

סגן שר המדע של רוסיה, חזר מנסיעת עסקים לקובה כאשר המטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום בדרום רוסיה. עכשיו מתברר כי מותו של האיש בן ה-47 לא היה טבעי. האיש הורעל לאחר שהעביר ביקורת על פוטין

השר גינה את פוטין ומצא את מותו במטוס בעודו באוויר
פיוטר קוצ'רנקו צילום: משרד החינוך והמדע של רוסיה

פוליטיקאי רוסי בכיר שמת באופן מסתורי בגיל 47, לא מת מוות טבעי. על פי דיווחים האיש מת לאחר שהעיר הערות שהרגיזו את פוטין, הפוליטיקאי העביר ביקורת על הפלישה לאוקראינה. סגן שר המדע של רוסיה, פיוטר קוצ'רנקו, חזר למוסקבה מנסיעת עסקים לקובה כשהמטוס נאלץ לבצע נחיתת חירום בדרום רוסיה, כך אישר משרד המדע וההשכלה הגבוהה של רוסיה.

הרופאים ביצעו החייאה בפוליטיקאי, הם לא הצליחו להציל אותו. משפחתו אמרה כי מותו היה קשור למצב לבבי, אך הוסיפה כי גופתו לא נבדקה על ידי פתולוגים. גופתו של קוצ'רנקו צפויה להינתח ביום רביעי (24 במאי), כך דיווח ה'דיילי מייל'.

העיתונאי העצמאי רומן סופר כתב כי 'חברו הוותיק' דיבר בפרטיות על חוסר יכולתו להימלט מרוסיה בעקבות מה שכינה 'הפלישה הפשיסטית' לאוקראינה. מר קוצ'רנקו הותיר אחריו את אשתו, ובנם בן ה-15. מותו הוא האחרון בקרב אנשי ממשל רוסים מאז הפלישה לאוקראינה. בחודש שעבר, איל האנרגיה איגור שכורקו נמצא מת בתא הכלא שלו לאחר שהואשם בלקיחת שוחד. מאז המלחמה מתו עשרות אנשי ממשל רוסים שהיו חשודים אצל פוטין כמתנגדים למלחמה.

רומן סופר כתב בטלגרם כי שוחח עם מר קוצ'רנקו כמה ימים לפני שהוא עצמו שעזב את רוסיה מסיבות ביטחוניות בעקבות הפלישה בשנה שעברה. לא ברור מתי בדיוק השניים שוחחו. על פי הדיווח השניים דיברו על התוכניות לעזוב את רוסיה ועל התסכולים שלהם בגלל הפלישה לאוקראינה.

סופר טען שהשר אמר לו לעזוב ולהציל את משפחתו. הוא אמר "בעוד שנה לא תכיר את רוסיה בכלל. אתה עוזב ועושה את הדבר הנכון". כשנשאל אם הוא מתכנן לעזוב בעצמו, קוצ'רנקו אמר: "זה כבר לא אפשרי לעשות זאת. הם לוקחים לנו את הדרכונים".

כשנשאל איך הוא מסתדר ברוסיה, הוא אמר: "אני לוקח תרופות נוגדות דיכאון ותרופות הרגעה במקביל, וזה לא עוזר הרבה. אף אחד לא יכול להגיד כלום. מי שאומר נמחץ מיד כמו תולעת".

סיבת המוות של מר קוצ'רנקו טרם נקבעה. רשויות הבריאות בסטארבופול, דרום מערב רוסיה, דיווחו לאחר נחיתת החירום כי נוסע אחד חלה במטוס מהוואנה - קובה למוסקבה. הרופאים עלו למטוס וביצעו החייאה. למרות שהרופאים "עשו כל שביכולתם כדי להציל את החולה. למרבה הצער הוא מת", נכתב בהודעה לעיתונות.

סגן ראש ממשלת הפדרציה הרוסית, דמיטרי צ'רנישנקו, וסגן מנהל מחלקת אמריקה הלטינית של משרד החוץ הרוסי, אנדריי גוסקוב, היו גם הם על סיפון המטוס.

 

 

ולדימיר פוטין קובה מלחמת אוקראינה רוסיה נחיתת חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד