כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"מעט מקום לקו האדום"

האיראנים בנו מתקן גרעיני עמוק מאד, בלתי ניתן להפצצה

מתקן גרעיני איראני נמצא כל כך עמוק מתחת לאדמה, שסביר להניח שתקיפות אוויריות של ארה"ב לא יוכלו להגיע אליו. איראן בונה את המתקן לעשרת אורניום כל כך עמוק מתחת לאדמה, שסביר להניח שהוא נמצא מעבר לטווח של נשק אמריקאי שיכול ונועד להשמיד אתרים כאלה

האיראנים בנו מתקן גרעיני עמוק מאד, בלתי ניתן להפצצה
מכונות הצנטריפוגות להעשרת אורניום במתקן תת קרקעי צילום: Iran internationa

סמוך לפסגת הרי זגרוס במרכז איראן, פועלים בונים מתקן גרעיני כל כך עמוק, שסביר להניח שהוא מעבר לטווח של נשק אמריקאי שנועד להשמיד אתרים כאלה, כך על פי מומחים ותמונות לוויין שנותחו על ידי סוכנות הידיעות AP.

התמונות והסרטונים מראים שאיראן חפרה מנהרות בהר ליד אתר הגרעין נתנז, שספג התקפות חוזרות ונשנות על רקע העימות של טהראן עם המערב על תוכנית הגרעין שלה. מאחר שאיראן מייצרת אורניום קרוב לרמות של נשק אטומי לאחר קריסת הסכם הגרעין שלה עם מעצמות העולם, זה מסבך את מאמצי המערב לעצור את טהרן מלפתח פצצת אטום, לאחר שהדיפלומטיה על תוכנית הגרעין שלה נותרה תקועה.

סיום בניית מתקן כזה "יהווה תרחיש בלהות שמסתכן בהצתת הסלמה חדשה", הזהירה קלסי דבנפורט, מנהלת מדיניות אי-הפצת הנשק באיגוד לבקרת נשק בוושינגטון. "בהתחשב עד כמה איראן קרובה לפצצה, יש לה מעט מאוד מקום מבלי לעבור את הקווים האדומים של ארה"ב וישראל. אז בשלב זה, כל הסלמה נוספת מגבירה את הסיכון לסכסוך".

הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה נתניהו, אמרו שהם לא יאפשרו לאיראן לבנות נשק גרעיני. "אנחנו מאמינים שהדיפלומטיה היא הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה הזו, אבל הנשיא גם היה ברור שלא הסרנו שום אופציה מהשולחן", מסר הבית הלבן בהצהרה ל-AP.

איראן ארה''ב גרעין איראני בונקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד