כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יצאו מפרופורציות

הרוסים חגגו כיבוש עיר הרוסה, והשוו לברלין ב-1945

הטלוויזיה הרוסית חוגגת בדיווחים על כיבוש העיר ההרוסה בחמוט, ומשווה אותה לברלין ב-1945. העיר מופצצת ונטושה, העיר שקיימת 400 שנה נראית כמו רוח רפאים של עצמה, לאחר הקרב הארוך והעקוב מדם

הרוסים חגגו כיבוש עיר הרוסה, והשוו לברלין ב-1945
מלחמת אוקראינה-רוסיה צילום: באדיבות המצלם

הטלוויזיה הרוסית נכנסה לטירוף מלא של חגיגות כשדיווחה על כיבוש העיר בחמוט שבאוקראינה על ידי מוסקבה. המגישים השוו את הכיבוש לצבא האדום ששחרר את ברלין ב-1945, ברכות שנמסרו מהנשיא ולדימיר פוטין וכרוזים שהדגישו את הניצחון על ידי שימוש בשם הסובייטי בן המאה של העיר, ארטיומובסק.

"המיתוס שארטיומובסק הוא מבצר בלתי ניתן לערעור נמחץ", דיווחו ערוצי הטלוויזיה בערוץ הראשון, ערוץ השידור הממלכתי הפופולרי ביותר ברוסיה. "אלה אירועים היסטוריים".

לאחר הדיווח מבמזרח אוקראינה על כיבוש העיר בחמוט, נראו לוחמים רוסים צועקים "ניצחון" והצבת שני דגלים - הדגל הרוסי והדגל השחור של הארגון הצבאי הפרטי וגנר - על גבי בניין גבוה שנהרס בחלקו.

הדגלים הועלו "כדי שכולם יוכלו לראות אותם", נאמר בשידור, למרות שהעיר המופצצת והנטושה שקיימת 400 שנה נראית כמו רוח רפאים של עצמה, לאחר הקרב הארוך והעקוב מדם של המלחמה.

העיר נקראה ארטיומובסק בשנת 1924 על שם מהפכן בולשביקי כאשר אוקראינה הייתה חלק מברית המועצות, ונודעת ביין שיוצר במערות תת-קרקעיות.

עיתונים מלחמת אוקראינה רוסיה ברלין ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד