כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

סכסוך בין ישיבות בהר נוף: גז מדמיע ואבנים

סכסוך בין ישיבה קטנה לישיבה גדולה הסתיים בקטטה רבתי: השלכת אבנים, גז מדמיע, לפחות חמישה בחורים פצועים ועצור אחד

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

אבנים, גז מדמיע, מכות ואלימות, הם רק חלק ממה שהתרחש אתמול (ג) בין תלמידי שתי ישיבות ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף בירושלים.

תלמידי ישיבה קטנה ליטאית השוכנת במקום הפעילו מוזיקה לקראת השעה 15:00 בווליום גבוה, מה שככל הנראה הפריע לתלמידי הישיבה הגדולה הספרדית [שמות הישיבות שמורים במערכת א.ש.], לאחר שפנימיית שיעור א' של ה'גדולה' עברה בחודש אלול לאותו המבנה של הישיבה קטנה - שם שוכנה בקומה העליונה.

לטענת תלמידי הישיבה הקטנה, הבחורים מהישיבה הגדולה הגיעו ודרשו לכבות את המוזיקה. הדבר כמובן לא עבר בשתיקה, והחלה מהומה מילולית שתוך זמן קצר הגיעה לידי אלימות פיזית.

לדברי אחד התלמידים, תלמידי הפנימייה השליכו אבנים מלמעלה לעבר הישיבה הקטנה, אך בנס לא נפגע איש. בהמשך, לדבריו, הבחורים מהישיבה הגדולה הלכו להזעיק מספר בחורים משיעור ג', שהגיעו מצויידים בגז מדמיע, והתיזו לעבר התלמידים הצעירים - בהם גם בן 13.

בשלב זה הוזמנה משטרה למקום, ובמקביל הגיעו גם כונני איחוד הצלה שהעניקו טיפול רפואי למספר תלמידים. ארבעה בחורים מהישיבה הקטנה טופלו לאחר שנפגעו מגז מדמיע, מהם 2 פונו לבית החולים שערי צדק. תלמיד הישיבה הגדולה נפגע מאבן שפגעה בראשו ופונה אף הוא במצב קל לבית החולים שערי צדק.

המשטרה,עצרה את אחד הבחורים מהישיבה הגדולה, שעל פי החשד התיז גז מדמיע לעבר תלמידי הישיבה הקטנה.

מ. תלמיד ישיבה הקטנה אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי הישיבה נמצאת במבנה זה 5 שנים ללא הפרעות. "בחודש אלול שיכנו בבניין למעלה את פנימיית שיעור א' של הישיבה הגדולה - ועד לאירוע חריג זה לא היו שום חיכוכים בין התלמידים. למה בחורי ישיבה מסתובבים עם גז מדמיע?" הוא שואל בתמיהה.

גם אתם זרקתם אבנים?

"לא ראיתי, אבל הגיוני שאם קבוצה של 70 בחורים תוקפים ישיבה של 30, ננסה להתגונן לפחות באותה דרך בה מאיימים עלינו".

את הטענה כי רבנים מהישיבה הקטנה תקפו בחורים מהישיבה הגדולה הוא מכחיש.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים': "מדובר בקטטה בין 2 ישיבות, מהאחת התיזו גז מדמיע ומהשנייה יידו אבנים. נעצר בן 18.5 מישיבה הגדולה לאחר שהתיז גז מדמיע, אתמול הובא לביהמ"ש שם שוחרר בתנאים מגבילים. עוד נמסר כי רוב המעורבים נחקרו, והחקירה נמשכת".
ישיבות פצועים בחורים גז מדמיע מכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד