כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בקשה לפשרה

דיווח על בעיה בטיחותית ברכבי ניסאן

בקשה לפשרה בתביעה חושפת בעיה בטיחותית ברכב יפני פופולארי ורצון טוב מצד היבואנית

דיווח על בעיה בטיחותית ברכבי ניסאן
ניסאן מיקרה צילום: ניסאן

אף אחד לא אוהב לדעת על בעיות שקיימות במערכות הבטיחות של רכבים ועל כך אין עוררין. מערכות הבטיחות מיועדות לשמור כמובן על בטיחות הנוהגים ברכב והנוסעים ולהציל אותם מתאונות, אבל לפעמים גם מערכות בטיחות כושלות. כך עולה מבקשה לאישור של הסדר פשרה בתביעה יצוגית אשר הוגשה לאישורו של בית המשפט המחוזי מרכז-לוד לפני כמה ימים, בקשה אשר נוגעת למערכות הבטיחות בכמה דגמים של ניסאן אשר נוסעים בכבישי הארץ.

לפי עיקרי התביעה היצוגית אשר הוגשה בזמנו על ידי בא כוח עורך דין דוד מזרחי ועורך דין רון סול, ברכבים שבהם קיימת מערכת בלימה חכמה מתוצרת "קונטיננטל" הגרמנית קיימת בעיה במסגרתה הרכב מזהה מכשולים שאינם קיימים ומודיע לנהג שהוא מתקרב למכשול, למרות שבפועל המכשול כלל אינו קיים. עוד טען התובע שהמערכת לפעמים מכבה את עצמה.


ניסאן קשקאי. קרדיט: ניסאן

לכאורה, מדובר בתקלה משמעותית ורשימת הדגמים שהוגשה בתביעה חושפת כי מדובר ברכים נפוצים ופופולאריים. כך, לפי הרשימה שהוגשה בתביעה ,הבעיה עשויה להתקיים בניסאן מייקרה מן השנים 2016 עד 2019, ניסאן קשקאי מן השנים 2017 עד 2019, ניסאן איקס טרייל מן השנים 2017 עד 2019 וניסאן ליף החשמלית מן השנים 2017 עד 2019.

לפי המענה של היבואנית לבית המשפט, היא לא מכירה תקלה שבה מערכת הבלימה מכבה את עצמה אך כן ביצעה קריאת שירות וולנטארית בה בוצע עדכון של תוכנת הרכב אשר קשורה במערכות הבלימה החכמות ובו רוב הלקוחות כבר קיבלו טיפול. בפועל לפי המסמכים שמפרסם בית המשפט היבואנית תיידע את לקוחותיה שעדיין לא ביצעו את התיקון שיש להם יכולת לבצע אותו במוסכיה. מעבר לכך היבואנית גם התחייבה שאם חברת ניסאן אכן תמצא פתרון נוסף לבעיה, הוא ייושם בישראל.

ניסאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד