כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

על עמוד החשמל: פרחון בז מצוי נפל מהקן והושב חזרה • צפו

פרחון בז מצוי שנפל מקן הוחזר אליו בסיוע עובדי חברת החשמל | בתיעוד נראה עובד חברת החשמל כשהוא מטפס על עמוד החשמל ומשיבו אל קינו

על עמוד החשמל: פרחון בז מצוי נפל מהקן והושב חזרה • צפו
השבת הבז לקן צילום: רזיאל באבאי

אנו נמצאים בשיאה של עונת הקינונים ומדי פעם אזרחים ופקחי רשות הטבע והגנים נתקלים בגוזלים / פרחונים שנופלים מהקן וזקוקים לסיוע על מנת לחזור לביתם הטבעי.

הפועל מטפב על עמוד החשמל - צילום - גדעון כובני

כך קרה היום כשתושב באזור ירוחם נתקל בפרחון בז מצוי שנמצא על הרצפה ליד קו מתח גבוה , האזרח דווח למוקד רשות הטבע והגנים ופקח דייויד סטרוקוב הגיע למקום.

בסריקה שעשה כדי לאתר את הקן ממנו נפל הגוזל הוא זיהה על עמוד חשמל את קן הבז המצוי. לאחר בדיקה כללית של הפרחון וכשברור שהוא במצב טוב ולא פצוע בדק פקח סטרוקוב מול חברת חשמל את אפשרות לשיתוף פעולה, למשימה נרתם גדעון כובני ממחלקת רשת ביצוע מתח עליון ועל שהגיע יחד עם אלון פרוייד ורזיאל באבאי שטיפס על עמוד החשמל והחזיר את הפרחון לקן ממנו נפל.

דייויד סטרוקוב, פקח בקעת צין והמכתש הגדול ברשות הטבע והגנים: במידה ומזהים גוזל/פרחון של ציפור כלשהי כדאי להביט בסביבה ולזהות מאיפה הוא נפל ובמידה וניתן להחזיר אותו לקן. במידה ואין אפשרות להגיע לקן יש להניח את הגוזל במקום גבוה בסביבת הקן הקיים במקום שאין חשש שייפול שוב במידה ולא מזהים קן קרוב יש להתקשר למוקד רשות הטבע והגנים ולדווח.

חברת חשמל רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד