י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אל תחמיצו

מנהל המכינה לחרדים באוניברסיטה העברית בראיון מרתק

הם נלחמו, לא וויתרו ועבדו קשה לתואר הכי נחשק באקדמיה • נחמיה שטיינברגר, מנהל המכינה לבוגרי החינוך החרדי באוניברסיטה העברית, בראיון על המסלול שסופו מבטיח תעסוקה איכותית • מסלולים נפרדים לנשים וגברים באוניברסיטה העברית • ההרשמה למכינה היוקרתית בעיצומה • אל תחמיצו

מנהל המכינה לחרדים באוניברסיטה העברית בראיון מרתק
נחמיה שטיינברגר צילום: באדיבות המצלם

נחמיה שטיינברגר, מנהל המכינה לבוגרי החינוך החרדי של האוניברסיטה העברית מכיר מקרוב את הקושי הנפשי והחברתי הכרוכים בכניסה לשערי ההשכלה הגבוהה ולמסלול האקדמי. "בוגר ישיבה חרדי צריך לעבור שיעור בענווה לפני שהוא מגיע ללמוד במקום כמו האוניברסיטה העברית", מפתיע אותנו בפתח השיחה עמו. כשנשאל לפשר הטענה הוא מנמק את דבריו: "בחור חרדי שלומד בישיבה בכירה ונחשב למוצלח, יודע שהבחירה בלימודים במוסד אקדמי ברמה גבוהה, מערער מושכלות יסוד. צורת החשיבה שונה, אבל הרקע של בוגרי החינוך החרדי מעניק להם את הבסיס להצלחה".

אתגר נוסף משמעותי לדעת שטיינברגר הוא המשאבים הנפשיים והכלכליים הדרושים לצורך הלימודים. "בחור שמגיע אלינו למכינה של האוניברסיטה העברית חייב להוכיח מחוייבות מלאה לתהליך הלימודים. בוודאי כשמדובר בתלמידים נשואים, בעלי משפחה וילדים. אין ספק שמדובר בדרך מאתגרת, אבל כזו שמתגמלת ומהווה מקפצת מדרגה כלכלית משמעותית".

השאירו פרטים בדרך הבטוחה שלכם להצלחה>>>

מהם הגורמים לבחירה של מאות מבוגרי החינוך החרדי ללמוד במכינה של האוניברסיטה העברית?

"בסופו של דבר אין תחליף ללימודים באוניברסיטה העברית. להיות חלק מהפירמה המפוארת של האקדמיה היא קודם כל זכות, אבל יתירה מכך, מדובר במסלול המבטיח עתיד מקצועי מכובד במגוון רחב של מקצועות. חשוב להבין- הלימודים במכינה מותאמים לאורח החיים החרדי: הלימודים מתקיימים בשעות אחר הצהריים ומאפשרים יציאה לעבודה או ללימודים בישיבה בשעות הבוקר. המעטפת האקדמית מסייעת לכל תלמיד בכל קושי אפשרי- אקדמי, חברתי וכלכלי. אנחנו חושבים על כל הפרטים קטנים כגדולים- כדי לסייע לצלוח את האתגר החשוב הזה".

כיצד ניתן להגדיר את מי שבוחר ללמוד במכינה?

שטיינברגר מביע הערכה עצומה לבוחרים ללכת נגד הזרם ומכנה אותם גיבורים. "בחור חרדי שיוצא ללימודים הוא גיבור חיל. הוא בהרבה מקרים הולך נגד הזרם ונגד הציפייה ממנו. הוא נלחם וחורק שיניים עד להגשמת החלום האישי שלו, כי הוא מבין שהמסלול שלנו דורש עבודה עצמית, משמעת ובעיקר מיקוד במטרה- השכלה גבוהה שמובילה לתעסוקה איכותית בשוק העבודה".

מה מצפה לבוגר המכינה של האוניברסיטה העברית?

"מיד עם סיום המכינה, בוגרי החינוך החרדי, משתלבים בלימודי תואר באוניברסיטה העברית. תואר שפותח דלתות ומעניק לבוגריו השתכרות גבוהה בשוק העבודה, לפי נתוני המל"ג, בשיעור ניכר ממסיימי תארים במכללות. ההצלחה ניכרת בהשתלבות בתעשיית ההיי טק, משרדי עורכי דין מובילים בארץ, כמו גם בתפקידים בכירים במגזר הציבורי והפרטי".

ההרשמה למכינה לבוגרי החינוך החרדי באוניברסיטה העברית בעיצומה. השאירו פרטים ליצירת קשר>>>

האוניברסיטה העברית מכינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!