י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

נתניהו: "שממשל אובמה ילמד את העובדות"

נתניהו דוחה את הביקורת האמריקנית על הבנייה בירושלים: "הכי חשוב זה קודם כל להכיר את העובדות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"יש להכיר את העובדות לפני שמגנים את ישראל", כך הגיב היום (ה') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להודעה החריפה של הבית הלבן בעקבות קידום הליכי הבנייה בשכונת גבעת המטוס בירושלים.

בראיון לרשת MSNBC האמריקנית אמר נתניהו: "הכי חשוב זה קודם כל להכיר את העובדות. לא מדובר בהתנחלויות, אלו שכונות יהודיות".

עוד הוסיף כי תנועת שלום עכשיו שפרסמה את פרטי הליך התכנון זמן קצר לפני כניסתו לפגישה עם הנשיא אובמה, גילתה "חוסר אחריות לאומית. אני במשימה לאומית, עומד להיכנס לפגישה עם נשיא ארצות הברית, ואז מפרסמים את זה כדי לפגוע בפגישה. ההצפה וההעלאה של הנושא נועדה לפגוע בפגישה".

כך גם התייחס לנושא ההתישבות בעיר דוד: "ערבים בירושלים קונים דירות במערב העיר באופן חופשי, אף אחד לא פוסל את זה. ובאותה מידה אני לא הולך להגיד שאסור ליהודים לרכוש דירה בירושלים. זה רכוש פרטי, זו סוגיה של זכויות הפרט ולא יכולה להיות כאן אפליה. אף אחד לא גזל את הבתים האלה ולא לקח אותם בכוח, אף אחד לא החרים את הרכוש הזה. ערבים מוכרים ליהודים ויהודים מוכרים לערבים, כך גם עם דירות. "כדאי קודם כל להכיר את האינפורמציה לפני שמחליטים לקבוע עמדה כזו".

קודם לכן אמרה דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי. כי, "התפתחות זו רק תגרור גינויים מהקהילה הבינלאומית, תרחיק את ישראל מבעלות בריתה הקרובות ביותר ותרעיל את האווירה לא רק עם הפלסטינים, אלא גם עם הממשלים הערביים שעמם אמר ראש הממשלה נתניהו שהוא מעוניין לבנות יחסים".

למרות המתח בין הצדדים אמר נתניהו כי הפגישה הייתה חיובית ומעמיקה: "ישבנו קרוב לשעתיים. דנו כיצד לתרגם את המציאות החדשה באזור למעשים קונקרטיים כדי לקדם את התהליך המדיני. כמו כן, דנו באריכות בנושא האיראני. הייתה שיחה מאוד פתוחה ואני מאוד מעריך את הקשב של הנשיא", אמר. נתניהו אמר כי ישנם חילוקים דעות בין הצדדים בנושא איראן, אך מתקיים קשר פתוח ומתמשך בנושא, גם בדרגי עבודה מקצועיים.

"צריך להבין שיש שינוי, שנובע מהבנה שיש איומים קונקרטיים, עליהם ועלינו. הם מזהים את הסכנות הגדולות, הסכנה של איראן גרעינית והסכנה של הארגונים הסוניים הקיצוניים. הדבר הזה מייצר שותפות פוטנציאלית שלא הייתה בשום תקופה שאני זוכר".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב לדברי הבית הלבן: "אומר זאת באופן נחרץ וברור, בניה בירושלים לא רק שאינה מרעילה ומזיקה - היא הכרחית, חשובה ותימשך בכל הכח והעוצמה.

"לא אתן את ידי להקפאת בניה ליהודים בבירת ישראל. אפליה על פי דת גזע ומין אינה חוקית לא בארה"ב ולא באף מדינה נאורה אחרת. 2,600 הדירות בגבעת המטוס שאישרנו כבר לפני שנתיים יאפשרו ליותר צעירים לגור בירושלים, לבנות בה את עתידם ויחזקו את בירת ישראל. לא נתנצל על כך".

שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) הגיב: "הבנייה בגבעת המטוס תחזק את ירושלים מדרום - וטוב שכך. האישור הסופי נחתם כבר לפני שבוע, אבל ״שלום עכשיו״, ארגון קיקיוני שמרבית תקציבו מגיע מגורמים זרים, הדליפו ביום פגישתו של רה״מ עם נשיא ארה״ב כדי להרעיל את האווירה.

"במקומות רבים היו מנדים אותם, אבל אצלנו פורסים להם שטיח אדום. נמשיך לבנות ולחזק את י-ם, בירתנו מאז ולעולם".

יו״ר ש״ס אריה דרעי הגיב: "רה״מ נוהג נכון כשדוחה את הביקורת של ארה״ב על הבניה בירושלים, אסור שאמריקה תהיה דוברת של שלום עכשיו, ירושלים זה קונצנזוס, העם היהודי מתפלל ונשבע במשך דורות 'אם אשכחך ירושלים', בנושא ירושלים ממשלת ישראל תקבל מאיתנו גיבוי מוחלט".
ירושלים ישראל ארהב פלסטינים הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד