כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"התקדמה יותר מאי פעם"

הרמטכ"ל מזהיר: "התפתחויות שליליות שיכולות להביא לפעולה באיראן"

הרמטכ"ל הלוי התייחס בכנס הרצליה לאיום האיראני ואמר: "מבלי להיכנס לפרטים, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה" | דבריו באים על רקע הפרסום כי באיראן נבנה מתקן גרעיני עמוק שסביר להניח שהוא מעבר לטווח של נשק אמריקאי שיכול להשמידו

הרמטכ"ל מזהיר: "התפתחויות שליליות שיכולות להביא לפעולה באיראן"
הרמטכ"ל הרצי הלוי בכנס הרצליה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

‏הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, אומר היום (שלישי) בכנס הרצליה כי "איראן התקדמה בהעשרת האורניום יותר מאי פעם".

לדברי הרמטכ"ל, "אנחנו בוחנים מקרוב גם את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית. מבלי להיכנס לפרטים, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה".

הלוי מציין כי "לנו יש יכולות ולאחרים יש יכולות יש לנו יכולת לפגוע באיראן". לדבריו, "אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לבנות מסביב לנו, ולאיראן קשה להיות אדישה לנוכח הקו בו אנו נוקטים".

‏עוד אמר הרמטכ"ל: "איראן משתמשת בסוריה כמרחב לחימה פוטנציאלי עם ישראל. אנחנו לא אדישים לכך. הייתי מזכיר לבאשר אל אסד נתון אחד מאוד מעניין בעידן שבו מדברים על דאטה: המדינות שנצמדו לאיראן כשלו. אם הוא רוצה לבנות אחרי מלחמת האזרחים, שייקח את זה לתשומת ליבו".

‏הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי על האיום מצד חיזבאללה: "חיזבאללה מורתע מאוד ממלחמה כוללת מול ישראל, הוא חושב שהוא מבין איך אנחנו חושבים, המחשבה הזאת מביאה אותו להעז ולאתגר אותנו איפה שהוא חושב שלא תהיה מלחמה. זו הזדמנות לייצר הפתעות בעת הצורך. יש לנו יכולת בזירה הצפונית שמשתפרת כל יום".

דבריו של הרמטכ"ל הלוי באים על רקע הפרסום כי סמוך לפסגת הרי זגרוס במרכז איראן, נבנה מתקן גרעיני עמוק מאוד שסביר להניח כי הוא מעבר לטווח של נשק אמריקאי שנועד להשמיד אתרים כאלה, כך על פי מומחים ותמונות לוויין שנותחו על ידי סוכנות הידיעות AP.

התמונות והסרטונים מראים כי איראן חפרה מנהרות בהר ליד אתר הגרעין נתנז, שספג התקפות חוזרות ונשנות על רקע העימות של טהראן עם המערב על תוכנית הגרעין שלה. מאחר שאיראן מייצרת אורניום קרוב לרמות של נשק אטומי לאחר קריסת הסכם הגרעין שלה עם מעצמות העולם, זה מסבך את מאמצי המערב לעצור את טהרן מלפתח פצצת אטום, לאחר שהדיפלומטיה על תוכנית הגרעין שלה נותרה תקועה.

סיום בניית מתקן כזה "יהווה תרחיש בלהות שמסתכן בהצתת הסלמה חדשה", הזהירה קלסי דבנפורט, מנהלת מדיניות אי-הפצת הנשק באיגוד לבקרת נשק בוושינגטון. "בהתחשב עד כמה איראן קרובה לפצצה, יש לה מעט מאוד מקום מבלי לעבור את הקווים האדומים של ארה"ב וישראל. אז בשלב זה, כל הסלמה נוספת מגבירה את הסיכון לסכסוך".

הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה נתניהו, אמרו כי הם לא יאפשרו לאיראן לבנות נשק גרעיני. "אנחנו מאמינים שהדיפלומטיה היא הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה הזו, אבל הנשיא גם היה ברור שלא הסרנו שום אופציה מהשולחן", מסר הבית הלבן בהצהרה ל-AP.

 

הגרעין האיראני איראן הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד