כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גוי קדוש: אגו"י בארה"ב לטובת נוצרי שומר שבת

אגודת ישראל בארה"ב בירכה את "הוועדה להזדמנויות שוות בתעסוקה" שתבעה מזנון משום שסרב לקבל עובד גוי השומר שבת

כנס אגודת ישראל בארה"ב
כנס אגודת ישראל בארה"ב

אגודת ישראל בארה"ב פרסמה הודעה, בה היא מברכת את הוועדה להזדמנויות שוות בתעסוקה שהגישה תביעה משפטית נגד מזנון למזון מהיר, השייך לרשת ארצית ידועה.

בתביעה מובא כי בעל הזיכיון עבר על החוק הפדרלי כאשר סירב לשכור עובד בשל אי יכולתו לעבוד ביום המנוחה השבועי שלו על פי אמונתו הדתית.

העובד, דארל ליטרל, המשתייך לקבוצה נוצרית שחבריה מקפידים לא לעבוד החל מן השקיעה בליל שבת ועד השקיעה במוצאי שבת. הגיש בקשה לעבוד במזנון והתקבל לעבודה, אך אז בוטלה הצעת העבודה לאחר שנודע למעסיק כי ליטרל לא יעבוד בשבתות.

סעיף בחוק זכויות האזרח שהתקבל בשנת תשכ"ד אוסר על מעסיקים לסרב להעסיק אנשים בשל דתם ומחייבם לעשות מאמצים במידה סבירה - להתחשב באמונתם הדתית הכנה של העובדים.

הרב מרדכי בייזר, יועץ כללי של אגודת ישראל בארה"ב, ציין ואמר: "אנו מברכים את הועדה על הגשת תביעה זו. על המעסיקים לדעת שזהו צעד לא-חוקי, לסרב לקבל עובד בשל אמונתו הדתית, וכי החוק הפדרלי מחייב אותם להתחשב בשומרי שבת במקום העבודה. בין אם העובד הוא פרוטסטנטי המשתייך ל'שומרי היום השביעי', ובין אם הוא יהודי אורתודוקסי או בן כל דת אחרת, המציין יום אחר בשבוע כיום השבת שלו, על המעסיקים לעשות מאמצים סבירים להתחשב בכך".
אגודת ישראל הזמניות שוות אורתודוקסי מרדכי בייזר עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד