י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נמשכים חיפושים אחר הסוכנים

דיווח בטורקיה: שרותי הביטחון סיכלו פעילות של המוסד נגד איראן

דיווח בטורקיה כי שרותי הביטחון סיכלו פעילות של המוסד נגד איראן בטורקיה, לפחות 10 נעצרו ומספר חשודים עדיין מבוקשים. על פי הדיווח, חבילה מאיימת שנשלחה לאחד מאנשי היעד אפשרה לפענח את הרשת, שנוטרה שלב אחר שלב

דיווח בטורקיה: שרותי הביטחון סיכלו פעילות של המוסד נגד איראן
משטרת טורקיה: אילוסטרציה צילום: משטרת טורקיה

לאחר פעולותיה המוצלחות נגד מרגלים הפועלים בטורקיה במסגרת המודיעין הישראלי, הרוסי והאיראני, הביון הטורקי פתח במבצע חדש. במסגרת החקירה שבוצעה בתיאום עם הפרקליטות הראשית של איסטנבול, חוליית ריגול בת 15 איש שעקבה אחר 23 אנשים ואחר חברה בעלת קשרים מסחריים עם איראן, שהיו היעד של המוסד, התגלתה, וכמעט כולם נעצרו. כך דיווחה התקשורת בטורקיה.

על פי הדיווח "תא ריגול שיצר המוסד בטורקיה פוענח במסגרת החקירה שבוצעה בתיאום עם הפרקליטות הראשית של איסטנבול במשך תקופה ארוכה". עוד דווח: "נקבע כי המוסד ביצע פעולות ריגול נגד חברה אחת ו-23 אנשים בעלי קשרים מסחריים עם איראן בטורקיה".

על פי הדיווח, חבילה מאיימת שנשלחה לאחד מאנשי היעד אפשרה לפענח את הרשת, שנוטרה שלב אחר שלב. אחד הסוכנים אסף מידע כגון רישומי כניסה-יציאה של זרים של בני משפחתם של אנשי היעד, עקב והאזין אחר שיחות טלפון, חשבונות בנק ונכסים, והעביר אותם למוסד.

על פי הדיווח הוצא צו מעצר ל-15 חשודים במבצע שאורגן באיסטנבול בהוראת משרד התובע. חלקם נעצרו, וחלקם הוכרזו כמבוקשים. המשטרה מסרה כי "במבצע שארגנה משטרת איסטנבול אתמול נתפסו 11 חשודים. המאמצים לתפוס את שאר החשודים נמשכים".



טורקיה המוסד יחסי ישראל טורקיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד