כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
מקסיקו כמרקחה

הצבא האזין ליועץ הנשיא באמצעות תוכנת ריגול ישראלית

צבא מקסיקו עקב באמצעות תוכנת ריגול ישראלית אחרי השיחות והתכתובות של יועץ קרוב של הנשיא, המכהן גם כסגן השר לענייני זכויות אדם. היועץ מתנגד חריף של צבא מקסיקו, וטוען שצבא מקסיקו הוא כוח עוצמתי בלי שום פיקוח

הצבא האזין ליועץ הנשיא באמצעות תוכנת ריגול ישראלית
מתקפת סייבר, אילוסטרציה צילום: freepik

סערה פוליטית פרצה אתמול במקסיקו, לאחר שהעיתון ה'ניו יורק טיימס' פרסם כי צבא מקסיקו עשה שימוש בתוכנת הריגול הישראלית 'פגסוס', ועקב באמצעותה אחרי השיחות והתכתובות של אלחנדרו אנסינס, המכהן כיועץ קרוב של הנשיא אנדרס מנואל לופס אוברדר, וכן משמש כסגן השר לענייני זכויות אדם.

כבר לפני כחודש חשף ה'ניו יורק טיימס' שורה של מעקבים והאזנות שביצע לכאורה צבא מקסיקו אחרי אישים שונים, בהם עיתונאים ופעילי זכויות אדם. כעת נחשף לראשונה שההאזנות בוצעו גם לפוליטיקאים ולאנשים הקרובים לנשיא.

בניו יורק טיימס מדגישים כי הגורם היחיד במקסיקו שידוע כי יש לו אפשרות לעשות שימוש בפגסוס הוא הצבא המקסיקני, ושהתוכנה נמכרה לצבא מקסיקו במטרה להשתמש בה כנגד הקרטלים וארגוני הפשיעה המפורסמים של מקסיקו. השימוש בתוכנה נגד עיתונאים, פעילי זכויות אדם, ובוודאי גם פוליטיקאים ובעלי תפקידים בממשל – מנוגד לחוזה הרכישה של התוכנה מאת היצרנית הישראלית.

עוד נמסר, כי אלחנדרו אנסינס שנפל קרבן להאזנות הסתר, הנו מתנגד חריף של צבא מקסיקו. הוא נוהג לטעון שצבא מקסיקו הוא כח עוצמתי בלי שום פיקוח, ולטענתו חייבים להחיל עליו חובת דיווח ופיקוח, כדי למנוע מעשי שחיתות וניצול כוח לרעה.

מקסיקו האזנת סתר פגסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד