כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כולם נגד כולם

דיווחים באוקראינה: לוחמים רוסים ניהלו קרבות נגד צבא רוסיה

לוחמים פרו אוקראינים הסתננו לרוסיה וניהלו קרבות בשלושה כפרים במחוז בלגורוד. הלוחמים טוענים כי הצליחו 'לשחרר' עיירה רוסית אחת, ופועלים לשחרר עיירות וכפרים נוספים. ברוסיה טענו כי מדובר ב'מחבלים אוקראינים'. אבל ארגוני אופוזיציה לוחמניים נטלו אחריות והודיעו: "זה אנחנו, ואנחנו רוסים בדיוק כמוכם"

דיווחים באוקראינה: לוחמים רוסים ניהלו קרבות נגד צבא רוסיה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

תפנית בקורותיה של המלחמה באוקראינה התרחשה אתמול (שני) כשרוסיה דיווחה על פלישה של 'מחבלים' הקשורים לצבא אוקראינה, שהחלו להילחם נגד כוחות רוסיים במחוז בלגורוד, מחוז רוסי השוכן על הגבול עם אוקראינה.

בהודעות הרוסיות נמסר על חילופי אש וקרבות שהתנהלו בשלושה כפרים שונים במחוז בלגורוד, והבהירו שכוחות הבטחון הרוסיים פועלים להתגבר על הטרוריסטים המאיימים על החיים השלווים במחוז. כמו כן דווח כי מספר בני אדם נפצעו מרסיסים כתוצאה מהלחימה הזאת.

באוקראינה הכחישו כי מדובר בלוחמים מצבא אוקראינה, והבהירו כי פלישה לשטחי רוסיה אכן בוצעה, אלא שהיא בוצעה על ידי לוחמים רוסים, המתנגדים לדיקטטורה של הנשיא פוטין. אוקראינה הביעה שביעות רצון לא מוסתרת מהפעולה האמורה, והוסיפה: "זה מעיד על כך שתנועת המרד הרוסי מתקוממת ויוצאת לדרך, המטרה שלהם היא להפיל את הדיקטטור ואנחנו מאחלים להם הצלחה מרובה".

בכירים אוקראינים הסבירו שהמורדים הרוסים אינם מתכוונים לכבוש את כל רוסיה, בוודאי לא בתקופה הקרובה. עם זאת, מטרתם לייצר חגורת בטחון שתפריד בין רוסיה ואוקראינה, ותהפוך את המלחמה לכאב ראש רוסי גדול הרבה יותר.

בהמשך פרסמו שני ארגוני אופוזיציה רוסיים, 'חיל המתנדבים הרוסי' ו'לגיון חירות לרוסיה', הודעה בה קיבלו על עצמם אחריות למעשים, והבהירו: "אנחנו רוסים בדיוק כמוכם, באנו לשחרר את רוסיה מהמשטר המדכא הזה. באנו להפיל את הדיקטטור".

ארגון לגיון החירות אף פרסם הודעה רשמית בה הוא בישר על כך שאנשיו הצליחו 'לשחרר' באופן מלא את העיירה קוזינקה, וכעת תושביה נהנים מזכויות דמוקרטיות, בשונה משאר אזרחי רוסיה. כמו כן הודיע הארגון כי אנשיו כבר הצליחו להגיע למרכז העיר גרייבורון הסמוכה: "אנחנו מתקדמים", הם מסרו, "רוסיה תהיה חופשיה".

נראה שהתקווה של המורדים הרוסיים ושל ההנהגה האוקראינית היא שפעולות מסוג זה, יביאו להגברת ההתקוממות בתוך רוסיה, ואולי גם להצטרפות של לוחמים רבים לארגוני האופוזיציה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מעבר גבול צבא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד