כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בשורה לאלעדים: שטחי מסחר חדשים לעיר

משרד הפנים הקים ועדת חקירה לגבולות העיר אלעד הצפוייה לספח לעיר שטחי מסחר ותעשייה • פרוש: "קץ לאפלייה"

שר הפנים בסיור עם ראש עיריית אלעד. צילום: אלי קובין
שר הפנים בסיור עם ראש עיריית אלעד. צילום: אלי קובין

בשורה לאלעד: משרד הפנים הקים ועדת חקירה לגבולות ולחלוקת הכנסות בין אלעד ומוא"ז דרום השרון, שתביא להרחבת גבולות העיר.

לפני מספר שנים הכריעה הוועדה המחוזית על חלוקת השטחים ואזורי המסחר והתעשיה מסביב העיר אלעד, כאשר באופן תמוה, אלעד נותרה ללא כל שטח משמעותי שיסייע לה באמצעות הכנסות ארנונה עסקית.

השטח היחיד שניתן לעיר, היה משולש הקרקעות בין כביש 444 במזרח לכביש 6 במערב, כאשר מדובר בשטח שבחלקו הגדול אינו ניתן לבניה, וגם החלקים הניתנים לבניה, עדיין עומדים בשלבים ממש מוקדמים. עובדה שמטילה ספק רב באשר לכדאיות הכלכלית של תכנון ובניית האזור.

אחת ההחלטות התמוהות ביותר, היתה על הותרתה של המחצבה הפועלת בצפון העיר, בין אלעד לראש העין, מחוץ לגבולות העיר. מדובר על מחצבה הפועלת ברצף, יומם ולילה, וגורמת למטרדי רעש וזיהום אוויר לתושבים. במספר בתים בחלקה העליון של העיר אף נוצרו סדקים כתוצאה מפעילות המחצבה. אלא שכאמור, למרות הסמיכות והנזקים, המחצבה איננה בתחום השיפוט של העיר, ובשל כך לא מעבירה את כספי הארנונה לקופתה של אלעד.

בעיה נוספת היא צפיפות האוכלוסין בעיר, וחוסר היכולת להוסיף בניה חדשה.

יותר מחצי שנה חלפה מאז ביקר בעיר שר הפנים היוצא, גדעון סער. כבר אז, העלה ראש העיר בפניו את העוולה שנוצרה, והשר נעתר מיד, והודיע כי יקים ועדת חקירה. עתה כאמור, הודיע מנכ"ל משרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני, לראש העיר, כי הוא מקים את הוועדה, ש"תערוך חקירה בשינוי תחום השיפוט וחלוקת הכנסות בין עיריית אלעד והמועצה האזורית דרום השרון".

ראש העיר הרב ישראל פרוש מברך על ההחלטה שהתקבלה במשרד הפנים, ואומר כי, "אני שמח שמאמצינו נשאו פרי. מאז כניסתי לתפקיד אנחנו פועלים כדי להוכיח למשרדי הממשלה כי נעשתה טעות חמורה בחלוקת הגבולות וההכנסות באזורנו. זו בשורה חשובה לאלעד, הסובלת ממחסור בשטחי מסחר ותעשיה, כאשר באופן היסטורי העיר סובלת מאפליה ברורה והדרה מזכויות באזורי המסחר הרבים הסובבים אותה. אני בטוח שוועדת החקירה תמצא את העוולות שנעשו עד כה וחבריה יידעו להמליץ על חלוקה מחדש, חלוקה שתיצור סוף סוף לאלעד גב כלכלי איתן".
אלעד סער עיר שר הפנים גבולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד