כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אחרי 70 שנה

מהפכה בישיבת בריסק: שמירת סדרים ומשגיחים בפתח בית המדרש

סערה גדולה בישיבת בריסק בירושלים לנוכח הצבתם של משגיחים בקומות בתי המדרש שאמונים על 'שמירת סדרים' של אברכי הישיבה לראשונה מזה עשרות שנים | 'בחדרי חרדים' חושף את הפרטים בפרסום ראשון | וגם: חיזוק הלימוד בימי שישי והופעתו של ר' אברהם יהושע בבית המדרש

מהפכה בישיבת בריסק: שמירת סדרים ומשגיחים בפתח בית המדרש
ישיבת בריסק בירושלים צילום: יוחנן לוסטיג

היסטוריה של ממש בישיבת בריסק בירושלים שבראשות הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק. אברכים מונו לרשום ולהשגיח על 'שמירת סדרים' בשעות סדר א' כדי לתעד מי מגיע מוקדם, ומי מאחר. 

מדובר במהפכה של ממש בישיבת בריסק שהפכה לשיחת היום וגרמה לסערה בישיבה המפורסמת בעולם הישיבות, בה לומדים בלעה"ר 1400 אברכים ובחורים יחדיו בחמש קומות בבניין המיתולוגי ברחוב פרס בירושלים, לצד בניין נוסף עם גשר שמחבר ביניהם. 

ביומיים האחרונים, כך נודע ל'בחדרי חרדים', הוצב בקומה הראשונה אחד ממקורבי ראש הישיבה ר' דוד שמו, שרושם מתי כל אברך הגיע לסדר א'.

ישנם ארבעה דרגות בשמירת סדרים בבריסק: אלה שמגיעים עד השעה 9:00, אלה שמגיעים עד 9:15, אלה שמגיעים עד 9:30 ו - 9:45, כשמי שמגיע עד השעה 10:00 יקבל את ה'חלוקה' (המשכורת החודשית מ.ו.) הבסיסית בלי התוספת של שמירת סדרים שתתחיל מהחודש ומי שמגיע אחרי 10:00 לא יזכה למשכורת החודשית שמחולקת כיום בשיקים ולא במזומן כמו שהיה בעבר. 

ראש הישיבה הגרא"י סולובייצ'יק. צילום: יוחנן לוסטיג

יצוין כי ה'שמירת סדרים' זה רק בסדר א' כיוון שבסדר ב' יש שיעורים שמתחילים בשעה 15:30 ורוב אברכי הישיבה שומעים שיעורים, שנמסרים על ידי ראש הישיבה, אחיו, וחמישה בנים של רבי אברהם יהושע.

אחד התלמידים בישיבה אף סיפר ל'בחדרי חרדים' כי באחד מ'החומש שיעור' שמסר רבי אברהם יהושע הוא התייחס לכך ברמז באומרו כי יש היום בישיבות משגיחים קטנים ששומרים על הסדרים, וכעת זה יצא לפועל גם בבריסק.

בתוך כך, רבי אברהם יהושע סלובייצי'ק החליט לחזק את הלימוד של ימי שישי, ובאחרונה הגיע בהפתעה ובאורח נדיר ללמוד ביום שישי בישיבה מה שלא קרה אף פעם, ואף שבוע לאחר מכן שלח את אחד מבניו ללמוד בישיבה ביום שישי.

הדבר הפך לשיחת היום בבריסק שכן עד היום מזה 70 שנה שהישיבה קיימת לא היה כדבר הזה של שמירת סדרים.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.  

בניין הישיבה בבריסק היום. צילום: יוחנן לוסטיג

 

 

ישיבת בריסק הרב אברהם יהושע סולובייציק שמירת סדרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד