כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מסיתים אותנו"

הסאטיריקן מפתיע: "לא רוצה לשנוא את החרדים"

הסאטיריקן, השחקן ומגיש הרדיו שי גולדשטיין מפתיע היום בווידאו שהוא מפרסם ובו הוא קורא לציבור החילוני לא להיכנע להסתה נגד החרדים שמשתוללת בתקשורת וברשתות. "אנחנו צריכים ללמוד מהחרדים איך קהילה מצליחה להשיג לעצמה זכויות ולדרוש את אותו הדבר"

הסאטיריקן מפתיע: "לא רוצה לשנוא את החרדים"
שי גולדשטיין צילום: מתוך פייסבוק

הסאטיריקן ומגיש הרדיו שי גולדשטיין מפתיע בווידאו שהוא מפרסם בו הוא יוצא נגד השנאה שמשתוללת נגד הציבור החרדי.

"היום התעוררתי וגיליתי על הבוקר שהיום זה 'יום שנאת החרדים'. כך הודיעו לי בכל הרשתות החברתיות בכל הערוצים, הכול מלא בשנאת חרדים כי החרדים הצליחו להשיג יותר כסף עבור מוסדות החרדים שלהם", פותח גולדשטיין.

"לא רוצה לשנוא את החרדים! לא רוצה לקחת מהחרדים!". הוא אומר ומסביר כי "הרעיון הוא שהם מנצלים את הכוח שלהם כקהילה כדי לדרוש ולקבל יותר כסף עבור המוסדות שלהם. אנחנו במקום לדרוש לקחת מהם, אנחנו אמורים לדרוש לתת לנו יותר למוסדות החינוך שלנו. לא לקחת מהם".

לדברי גולדשטיין, "זה מדע השנאה, בואו נלך למדע של אהבה: הם מקבלים כך וכך מיליארדים למוסדות שלהם, תתנו גם לנו מיליארדים. לא חסר מאיפה לקחת כסף, שלא ימכרו לכם שאם נותנים פה אז חייבים לקחת מפה".

"בואו, תתחילו לקחת מסים ממיליארדים שלא משלמים פה מסים ואנחנו משלמים יותר מהם", אומר גולדשטיין. "יש כסף. בואו נדרוש להשוות. החרדים מקבלים יותר כסף וזכויות מאיתנו? בואו נדרוש לעצמנו יותר כסף וזכויות ולא לקחת מהם את הזכויות".

"הם יכולים לבחור ללמוד ממקום ללכת לצבא? בואו נדרוש שגם הילד שלנו יוכל ללמוד באוניברסיטה במקום ללכת לצבא. יש מספיק חיילים שימשיכו להתגייס".

"זה הרעיון", הוא אומר לסיום. "חברים, תפסיקו ליפול לפח השנאה הזה. מסיתים אותנו אחד נגד השני. אנחנו לא אחד נגד השני אנחנו צריכים להיות אחד עם השני. אנחנו צריכים ללמוד מהחרדים איך קהילה מצליחה להשיג לעצמה זכויות ולדרוש את אותו הדבר. מגיע לנו מה שמגיע להם, אבל לא צריך לקחת מהם".

 

 

הסתה נגד חרדים שנאת חרדים שי גולדשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד