כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מחפשים שעיר לעזאזל"

חריג: חקירה נגד העיתונאי בחשד להאזנת סתר

שבועות ספורות לאחר שפרסם הקלטות בלעדיות של השר בן גביר ובכירי צמרת המשטרה, העיתונאי עמיאל ירחי מסתבך עם רשויות החוק שמבקשות לחקור אותו בחשד להאזנת סתר | בארגון העיתונאים תוקפים: "שערוריה בלתי נתפסת. נדמה כי במשטרה מחפשים שעיר לעזאזל כדי לכסות על מחדליה, תוך פגיעה בחופש העיתונות"

חריג: חקירה נגד העיתונאי בחשד להאזנת סתר
עמיאל ירחי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באופן חריג פתחה היחידה הארצית לחקירות הונאה בחקירה נגד העיתונאי עמיאל ירחי, כתב הכנסת של אתר 'כיפה' וזאת בחשד להאזנת סתר. ירחי פרסם הקלטות בלעדיות מתוך דיון חסוי בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובכירים בצמרת משטרת ישראל.

ב'הארץ' מדווחים כי לאחר פרסום ההקלטות, פנתה לשכת השר בן גביר למשטרה ולקצין הכנסת ודרשה לפתוח בחקירה נגד העיתונאי בגין האזנת סתר שהינה אסורה על פי החוק.

בתיעוד שהופיע באתר 'כיפה' לפני כחודש ימים, נשמע בן כביר מותח ביקורת כלפי בכיר במשטרה במהלך דיון שעסק בהיערכות המשטרה לקראת חודש הרמדאן. אותו בכיר שבן גביר תקף המליץ בישיבה הסגורה להימנע בתקופה זו מהחמרת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים, לצד הימנעות מהריסת מבנים במזרח ירושלים. אותו בכיר גם הזהיר כי הצעדים הללו אם יינקטו עלולים להוביל להסלמה כוללת ולהבערת השטח. אולם השר לבט"ל בן גביר טען ש"אסור להתקפל".

עמיאל ירחי מראיין את השר בן גביר בוועידת 'כיפה' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

יצוין כי חקירות נגד עיתונאים מצריכות אישור מקדים של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה.

בארגון העיתונאים והעיתונאיות תקפו: "קיום החקירה נגד עמיאל ירחי היא שערוריה בלתי נתפסת. בכירי המשטרה בחרו לערוך דיון ביטחוני - תוך שימוש במיקרופונים - שהדיו גלשו אל רשות הרבים, בתוך בניין שידוע כי מסתובבים בו אנשים רבים, כולל עיתונאים. נדמה כי במשטרה מחפשים שעיר לעזאזל כדי לכסות על מחדליה, תוך פגיעה בחופש העיתונות. ארגון העיתונאים והעיתונאיות יעמוד לצד הכתב עמיאל ירחי ככל שיידרש".

חקירה האזנת סתר איתמר בן גביר הקלטות עמיאל ירחי חקירת עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד