כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"הרגשתי שאני בוער"

ראש העיר חושף: "עברתי התקף לב באמצע נאום"

ראש עיריית לונדון סאדיק קאן עזב "בקושי בהכרה" ונישא מהבמה לאחר שלקה בהתקף לב. "לא האמנתי. הרגשתי בסדר. פשוט לא האמנתי שעברתי התקף לב" סיפר בספרו החדש

ראש העיר חושף: "עברתי התקף לב באמצע נאום"
wikipedia

ראש עיריית לונדון סאדיק קאן חשף כי לקה בהתקף לב קל בוועידת האקלים ב-2021 ראש עיריית לונדון תיאר את התקרית לראשונה. מר קאן אמר שהוא נאם בפסגת האומות המאוחדות בגלזגו סקוטלנד ב-2021 כאשר "משום מקום הרגשתי משהו בחזה שלי - סוג של הידוק".

הוא כתב: "זה היה בגלזגו ונראה לי שהיה לי התקף לב". הוא אמר שהוא היה צריך "להיגרר מהבמה" בעודו "בקושי בהכרה", והוסיף: "החולצה שלי הייתה ספוגה מזיעה והרגשתי שאני בוער".

מר קאן בילה את הלילה במרפאה המלכותית בגלזגו בעקבות החשש הבריאותי ב-10 בנובמבר 2021, שם הוא עבר אלקטרוקרדיוגרמה, צילום חזה ובדיקות דם. לדבריו, בדיקות זיהו "חלבון בשם טרופונין, שהשתחרר לדם לאחר פעילות לב חריגה".

הבדיקה הראשונה הראתה שרמות הטרופונין היו "גבוליות", אך בדיקה שנייה גילתה שהן הוכפלו. הוא אמר: "היתה אפשרות שמוקדם יותר באותו ערב עברתי התקף לב קל". מר קאן הלך לבית החולים רק בעקבות הוראה של יועץ הבריאות שלו, ד"ר טום קופי, לאחר שסירב תחילה לבקשות להזעיק אמבולנס.

הוא אמר: "לא האמנתי. הרגשתי בסדר. פשוט לא האמנתי שעברתי התקף לב. כל המצב הרגיש לא אמיתי. תוך כמה שעות הייתי אמור לתת אולי את הנאום הכי גדול שלי כראש העיר, אבל הגעתי למרפאה המלכותית של גלזגו, חצי מגופי במכנסי חליפה והשני בבגד של בית חולים, מחכה שיגידו לי אם עובר טיפול דחוף"

הוא שוחרר בסביבות השעה 06:00 למחרת, כאשר בדיקה שלישית גילתה שרמת הטרופונין אינה גבוהה מספיק כדי לחייב אותו להתאשפז בבית חולים.

לונדון סאדיק קאן התקף לב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד