ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
האשמות מופרכות

בית המשפט האריך את מעצרו של העיתונאי היהודי

בית המשפט ברוסיה האריך את מעצרו של העיתונאי היהודי אוון גרשקוביץ' עד אוגוסט. כתב 'וול סטריט ג'ורנל' שנעצר באשמת ריגול מוחזק בכלא במוסקבה ללא תאריך למשפט. הרוסים נקמו באמריקאים ועצרו את אוון בהאשמות מופרכות

בית המשפט האריך את מעצרו של העיתונאי היהודי
אוון גרשקוביץ צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט במוסקבה האריך את מעצרו של כתב ה'וול סטריט ג'ורנל' אוון גרשקוביץ', שנעצר באשמת ריגול בסוף מרץ האחרון. במהלך דיון קצר ביום שלישי, בית המשפט הורה כי גרשקוביץ' יישאר בכלא עד 30 באוגוסט, כך דיווחו סוכנויות ידיעות רוסיות. מעצרו לפני משפט היה אמור להסתיים בשבוע הבא. הוא מוחזק בכלא לפורטובו הידוע לשמצה במוסקבה, ועומד בפני מאסר של עד 20 שנה אם יימצא אשם.

התיק נמצא עדיין בשלבי חקירה, ללא תאריך למשפט. הדיון ביום שלישי היה סגור לציבור כנהוג במדינות עם מנהיג פשיסטי. אנליסטים באירופה מציינים כי פוטין נוקם באמריקאים שתומכים באוקראינה, והורה על מעצרו של העתונאי היהודי האמריקאי שסיקר את רוסיה עבור העיתון ה'וול סטריט ג'ורנל'.

גרשקוביץ', בן 31, הוא העיתונאי האמריקאי הראשון שנעצר ברוסיה באשמת ריגול מאז תום המלחמה הקרה. הוא נעצר בעיר אוראל יקטרינבורג בזמן נסיעת עבודה בסוף מרץ.

בשירות הביטחון של רוסיה טענו שהוא ליקט סודות מדינה על המתחם הצבאי-תעשייתי של המדינה. גרשקוביץ' והוול סטריט ג'ורנל הכחישו את ההאשמות, ומחלקת המדינה האמריקנית הגדירה את גרשקוביץ' כ"מעצר שלא בצדק".

במכתב לשר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, חתום על ידי יותר מ-300 כתבי חוץ שעבדו בעבר ברוסיה, נאמר: "אין לנו ספק שהמטרה והכוונה היחידה של עבודתו הייתה ליידע את קוראיו על המציאות הנוכחית ברוסיה".

הוריו, אלה מילמן ומיכאיל גרשקוביץ', זוג יהודים שברחו מברית המועצות בסוף שנות ה-70 והתיישבו בארה"ב, היו במוסקבה ביום שלישי לדיון בבית המשפט. "אני רוצה לומר שאני לא מאבד תקווה", כתב גרשקוביץ' במכתב להוריו מהכלא בחודש שעבר. "אני קורא ואני מתעמל".

 

אוון גרשקוביץ וול סטריט ג'ורנל מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד