י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כדת משה וישראל

חתונה יהודית ראשונה בקוצ'י מזה 15 שנה: רב מישראל ו-300 אורחים

חגיגת נישואין של זוג יהודי התקיימה בעיר קוצ'י שבהודו. החתונה לא התקיימה בתוך בית הכנסת, מאחר שבית הכנסת הוא אתר מורשת ויש לו הגבלות על מספר האנשים שיכולים להיכנס לבניין בזמן נתון. נישואים אלה ציינו את החתונה היהודית החמישית בקוצ'י ב-70 השנים האחרונות

חתונה יהודית ראשונה בקוצ'י מזה 15 שנה: רב מישראל ו-300 אורחים
חופה צילום: Gershon Elinson/Flash90

על גדות אגם קומבלאם הציורי בעיר קוצ'י בהודו, נחגגה ביום ראשון האחרון חתונה יהודית ראשונה מזה 15 שנה, החמישית ב-70 השנים האחרונות. מתחת לחופה נוטפת פרחים אדומים וצהובים, רייצ'ל בינוי מלאכי, וריצ'רד זכריה רו, יהודים ממוצא הודי ואמריקאי, התחתנו כדת משה וישראל.

אמנם נדיר שחתונה יהודית בקוצ'י מתקיימת מחוץ לבית הכנסת המפורסם, בית הכנסת פארדסי בקוצ'י, קראלה בדרום הודו, הוא בית הכנסת העתיק ביותר שפעיל. הבניין נבנה בשנת 1567, והוא אחד משבעת בתי הכנסת של קהילת יהודי קוצ'ין. המקום נוכר בזכות העיירה היהודית שלו ומורשתו היהודית, אך לא הייתה אפשרות להכיל 300 אורחים באתר המורשת. "בית הכנסת הוא אתר מורשת כיום ויש הגבלה על כמות האנשים שיכולים להיכנס לבניין בזמן נתון. כמו כן, מותרים שם קישוטים מינימליים בלבד", אמרה רייצ'ל.

החופה והקידושין נערכו על ידי הרב אריאל ציון, מישראל שטס עבור המאורע. בקוצ'י יש אוכלוסייה יהודית קטנה של 25 נפשות. הפעם האחרונה שבקוצ'י היתה חתונה יהודית היה ב-2008, כששלמה אברהם התחתן עם סוזן אברהם. החתונה של רייצ'ל וריצ'רד היא החתונה היהודית החמישית שמתקיימת בקוצ'י ב-70 השנים האחרונות.

על פי ההיסטוריה יהודים הגיעו לחוף קראלה כדי להימלט מרדיפות או כדי לסחור. היסטוריונים אומרים שיהודים נראו במקום כבר בשנת 1167. אזור עם נוכחות יהודית ניכרת היה קוצ'י, עם הקמתה של ישראל ב-1948, אך חלק גדול מהאוכלוסייה היהודית של המדינה עזב לבנות חיים חדשים ב'ארץ המובטחת'.

הודו חופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד