כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הביע סולידריות

מנהיגה המוסלמי של סקוטלנד: "מבין את הפחדים של הקהילה היהודית"

מנהיג סקוטלנד, חומזה יוסף, נפגש עם המועצה הסקוטית של הקהילות היהודיות והרב הבכיר משה רובין, והתחייב להילחם באנטישמיות "בכל מקום ובכל זמן שהיא מופיעה"

מנהיגה המוסלמי של סקוטלנד: "מבין את הפחדים של הקהילה היהודית"
השר הראשון חומזה יוסף עם מנהיגי הקהילות היהודיות צילום: הקהילות היהודיות בסקוטלנד SCoJeC - ממשלת סקוטלנד

השר הראשון והמנהיג של סקוטלנד, חומזה יוסף המוסלמי, אמר כי העובדה שמשפחתה של אשתו מתגוררת בעזה השאירה אותו מסוגל "להבין טוב יותר" את הפחדים שיש לקהילה היהודית בתקופות של סכסוך עבור קרוביהם בישראל.

חומזה מנהיג מפלגת SNP נפגש עם המועצה הסקוטית של הקהילות היהודיות (SCoJeC) כולל הרב הבכיר משה רובין ומנהל SCoJeC אפרים בורובסקי ב-19 במאי, הוא ביקר גם בבית הכנסת מקומי. 

בהודעה מטעם הקהילות נמסר: "השר הראשון דיבר בכנות על חששותיה של אשתו למשפחתה בעזה, ואמר כי לכן הוא מבין טוב יותר את החששות של חברי הקהילה היהודית למשפחתם ולחבריהם בישראל".

מטעם הקהילות היהודיות נמסר: היה תענוג לקבל את פני השר הראשון, בירכנו על התעניינותו בנושאים המשפיעים על הקהילה, מעודדים מהמחויבות שלו לתמוך ביהודים, ומצפים להמשך הקשר שלנו עם ממשלת סקוטלנד". השר הראשון כתב בטוויטר: "בפגישה בבית הכנסת עם חברי הקהילות דנו באינטרסים של הקהילה היהודית הסקוטית ומה עוד אפשר לעשות כדי להתמודד עם דעות קדומות ואנטישמיות".

בהצהרה הוא הוסיף: "מזמן החשבתי את עצמי ידיד של הקהילה היהודית בסקוטלנד, והיה נפלא לראות חברים שאני מכיר הרבה מאוד זמן כמו אפרים בורובסקי והרב רובין. דיברנו על מספר נושאים, בראש ובראשונה על החשיבות של התמודדות עם אנטישמיות בכל מקום ובכל זמן שהיא מופיעה, במאבק באנטישמיות, הקהילה היהודית בסקוטלנד לא צריכה להיות בספק שיש לה אותי כבעל ברית כשר הראשון.  אישרתי מחדש את מחויבותי המוחלטת שממשלת סקוטלנד תמשיך לעסוק במטרה הקולקטיבית שלנו להכחיד אנטישמיות, דעות קדומות ופשעי שנאה, שאין להם מקום בסקוטלנד".

באתר הקהילות היהודיות נאמר כי השר ציין כי הקשר שלו עם הקהילה היהודית נמשך מאז ימי בית הספר שלו, והוא מעריך מאוד את החברות הזו. על העלייה האחרונה של תקריות אנטישמיות בסקוטלנד, השר הראשון העיר כי, בעיניו, מתקפה על קהילת מיעוטים אחת היא התקפה על כולם, והתחייב לעשות כל שביכולתו בתפקידו כדי להילחם באנטישמיות. בנוסף, הוא הדגיש את רצונו לא להגדיר את הקהילה לפי האנטישמיות שהיא מתמודדת איתה, אלא לפי התרומות העצומות של יהודים בכל תחומי החיים ברחבי סקוטלנד.

השר הראשון דיבר על חששותיה של רעייתו למשפחתה בעזה, ואמר כי לכן הוא מבין טוב יותר את חששותיהם של חברי הקהילה היהודית למשפחתם ולחבריהם בישראל. "אמרנו לו שמחקר הראה שיותר מ-90% מהיהודים בבריטניה רואים בישראל חלק מהזהות שלהם, והיא "קרובה לליבם" בדיוק כפי שהוא אמר שפקיסטן קרובה לו. הוא הסכים שאנשים בסקוטלנד לא צריכים להיות אחראים לפעולות של ממשלה זרה, וחזר על הצהרתו של קודמו לפיה אין להשתמש בשום דבר שקורה במזרח התיכון כדי להצדיק אנטישמיות בסקוטלנד" נאמר מטעם הקהילות היהודיות.

אנטישמיות עזה סקוטלנד קהילות יהודיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד