כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

משפט רוצחי אבו חדיר ייערך בדלתיים פתוחות

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והחליט לקיים את הדיונים במשפט רצח מוחמד אבו חדיר בדלתיים פתוחות • שמם של הקטינים יישאר תחת איסור פרסום

אחד החשודים, פלאש90
אחד החשודים, פלאש90

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והחליט לקיים את הדיונים במשפט רצח מוחמד אבו חדיר בדלתיים פתוחות. יחד עם זאת נקבע כי על שמם של שני הקטינים ימשך האיסור לפרסם את שמם, וכל פרט שעלול לזהותם.

בית המשפט המחוזי בירושלים בראשות סגן הנשיא יעקב צבן והשופטים רפי כרמל והשופטת רבקה פרידמן-פלדמן, קיבל את עמדת פרקליטות מחוז ירושלים וקבע כי הדיונים בתיק הנאשמים ברצח הנער מוחמד אבו חדיר ועבירות נוספות, יתקיימו בדלתיים פתוחות.

אחד מעקרונות המשפט קובע שעל הליך שיפוטי להיות פומבי, כדי שהצדק לא רק יעשה, אלא גם יראה. כאשר נערך דיון בעניינם של קטינים - הדיון נערך בדלתיים סגורות. כאמור, במקרה זה למרות שהדיון ייערך בדלתיים פתוחות, נאסר לצלם את הקטינים.

"למול הרציונלים העומדים בבסיס היעדר הפרסום, ניצבים אינטרסים אחרים כבדי משקל הראוים אף הם להגנה", ציינו השופטים, "בנסיבות המקרה דנן, על פי כתב האישום מדובר בעבירת רצח על רקע לאומני ובקשר לרצח לאומני אחר אודותיו סערה המדינה".

"בנסיבות אלה האינטרס הציבורי בתיק דנן עדיף וגובר וניתן להגן על הנאשמים הקטינים באופן המקיים איזון נכון בין כלל האינטרסים", הוסיפו השופטים.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

חטיפת מוחמד אבו חדיר

פרטי כתב האישום
לפי כתב האישום, שניים מהנאשמים, יוסי בן דוד ואחד הקטינים לוקים בהפרעת אישיות מזה שנים ארוכות. ומטופלים בתרופות פסיכיאטריות.

כמו כן, מואשמים בן דוד ואחד הקטינים בניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וניסיון הצתה בגין ניסיון חטיפה של ילד בן 7.5 משכונת בית חנינא וניסיון לשרוף מכוניות של ערבים. השניים גם מואשמים בהצתת חנות בכפר חיזמא.

היועץ המשפטי לממשלה מסר: "כתב האישום מפרט מעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע. היועץ המשפטי לממשלה מבקש להביע את צערו העמוק על מעשה אכזרי זה, הנוגד את המוסר האנושי הבסיסי. רשויות אכיפת החוק במדינת ישראל יעשו כל שלאל ידן ויפעלו בנחישות, בכל הכלים העומדים לרשותן, להיאבק בעבריינות שייסודה בשנאה וגזענות".

על פי כתב האישום, על רקע חטיפת הנערים נפתלי פרנקל, גלעד שאער ואייל יפרח ז"ל, יצאו הבגיר ואחד הקטינים ל"פעולת נקם" בחפים מפשע, במסגרתה ניסו לחטוף בן 7.5 מידיה של אימו שעה שהלכה בעיר עם ילדיה כשהיא דוחפת עגלת תינוק, ופגעו פיזית בקטין ובאימו. בהמשך אותו לילה, ניסו השניים לשרוף מכוניות של ערבים בשכונת צור באחר.

מעט לפני כניסתם ליער ירושלים, ביקש בן דוד מהשניים האחרים את מכשיר הטלפון של מוחמד אבו חדיר, וזרק את הבטרייה של הטלפון והשמיד כרטיס הזיכרון של הטלפון בסוברו כי מדובר בכרטיס ה"סים".

בן דוד הניף את הלום והיכה בראשו של מוחמד אבו חדיר שתי מכות תוך שהוא צועק לעברו "זה בשביל משפחת פוגל" במכה הראשונה, ו"זה בשביל שלהבת פס", במכה השניה. בעקבות זאת נפצע אבו חדיר בראשו ושני כתמי דם החלו להתפשט בכובע ה"סווטשרט" שכיסה את ראשו.

בהמשך אף בעט בו שלוש פעמים תוך שהוא אומר "זה בשביל אייל", "זה בשביל גלעד", "זה בשביל נפתלי", בהתייחסו לנערים החטופים.

ב-2.7.14, סיכמו בן דוד והקטין כי ייצאו ל"פעולת נקם" נוספת וצירפו את הקטין השני לתוכניתם.

בשעות הערב המאוחרות, לאחר הכנה והצטיידות מוקדמת, יצאו הנאשמים לבצע את "פעולת הנקם". וחטפו ורצחו את מוחמד אבו חדיר. הוא נחנק והוכה בראשו על ידי הנאשמים, ובעודו מחוסר הכרה נשרף למוות.

בנוסף, ב-15.6.2014, בן דוד אמר לקטין כי הוא מעוניין לשרוף חנות בכפר חיזמא כיוון שנטר טינה לבעליה על רקע קניה שביצע בחנות בעבר. השניים נסעו לחנות כשברשותם דלק בבקבוק. ניפצו את חלונות החנות בעזרת לום ושפכו את הדלק לתוך החנות והעלו אותה באש.

לפי כתב האישום, בן דוד מטופל בתרופות פסיכיאטריות מזה מספר שנים. בין השאר, סובל הנאשם מ-OCD, נאשם 3 סובל מ- OCD ונוטל תרופות פסיכיאטריות לטיפול בנושא.

בסמוך לשעה 05:00, נסעו הנאשמים לשותף עיסקי של הנאשם 1 בשכונת ארמון הנציב והשאירו לו מסגרות למשקפיים. משם נסעו הנאשמים לביתו של הנאשם 1 ביישוב אדם שם ניגנו על גיטרות והלכו לישון.

הנאשמים בבית המשפט. צילום: פלאש 90




אבו חדיר רצח ירושלים תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד