כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יחימוביץ' וכבל נגד עופר עיני: "חצה את הקווים"

עיני ישמש כיועץ במשבר הפיטורים בבנק דיסקונט, וחברי הכנסת מגנים את הצעד בחריפות: "יש דברים שלא עושים"

עופר עיני, פלאש90
עופר עיני, פלאש90

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל, אמר בעקבות חתימתו של יו״ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני בבנק דיסקונט על הסכם העסקה, כי בכוונתו לחוקק חוק צינון לבכירי ההסתדרות וארגוני העובדים, מיד עם חזרתה של הכנסת מפגרה.

השבוע התפרסם כי עופר עיני, לשעבר ראש ההסתדרות, נשכר על ידי הנהלת דיסקונט כדי שישמש יועץ מטעמה בכל הקשור למשא ומתן עם העובדים.

לדברי כבל, "יש דברים שלא עושים ושום הסבר לא יקהה זאת. טרם יבשה הדיו על מכתב ההתפטרות של עופר עיני מההסתדרות ו׳מנהיג העובדים׳ חוצה את הקווים. חצי מיליון עובדות ועובדים החברים בהסתדרות שואלים היום איפה המוסר של האיש שרק לפני רגע עמד בראשם וכעת משתמש בידע שצבר כדי להחליש אותם. עופר עיני גרם לא מעט נזק להסתדרות ולעבודה המאורגנת עוד בזמן כהונתו, וכעת הוא עושה זאת בלי בושה מהמקפצה".

כבל הוסיף: "אני קורא ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לגנות את הצעד הזה, ולו בשביל לשמור על האמון בין ציבור העובדים לבין ההסתדרות, אמון שהופר בצורה גסה על ידי קודמו בתפקיד. אם הצעד הזה נעשה בברכת העובדים, כפי שטוען עיני, אולי בכלל לא צריך הסתדרות. ניתן להפריט גם אותה ולמנות את עופר עיני לנציג העובדים בכל חברה ומפעל בארץ - תמורת שכר נאה, כמובן".

בסטטוס שהעלתה יחימוביץ' לעמוד הפייסבוק שלה היא כותבת: "מזעזעת אותי עצם העובדה, אבל גם הקלות הבלתי נסבלת שבה חצה עופר עיני את הקווים, ממי שעומד בראש מאבקי עובדים לייצוג הנהלת דיסקונט שמבקשת לפטר עובדים.

"אפילו ניר גלעד, שתמיד בקרתי אותו בחריפות, הצטנן שלוש שנים תמימות מרגע פרישתו מתפקיד החשב הכללי באוצר (שם העניק מתנות נדיבות למשפחת עפר) ועד שעבר לעבוד בשרות המשפחה, כמנכ"ל החברה לישראל, בשכר עתק.

"אלה נורמות קלוקלות של משרתי ציבור ונבחרי ציבור, שעליהם אמור הציבור לסמוך ובהם לבטוח שייצגו אותו נאמנה. סוג כזה של מעבר פוגע באמון הזה וסודק אותו, בוודאי שהוא סודק את האמון בהסתדרות ומחליש אותה. כל העבודה הנפלאה של התאגדויות חדשות, כל המאבק המוצדק מאין כמותו, נגד הפיכתם של העובדים החלשים ביותר בדואר לעובדי קבלן – כל אלה סופגים מהלומה.

"הרי ברור לגמרי שעיני מודע היטב לאסטרטגיה של הועד לקראת הפיטורים הצפויים. הוא לא נשכר לתפקיד של מתווך או מגשר אלא כיועץ להנהלה במשא ומתן קשה שיש בו שני צדדים. הוא בקיא ויודע את כל המידע של צד העובדים, וקשה להניח שלא ישתמש במידע הזה במשא ומתן.

"לא מעניין אותי שוועד עובדי דיסקונט "נתן ברכתו". אין לשום ועד ולשום התארגנות עובדים זכות וסמכות להעניק ברכה לצעד מחפיר כזה. צעד שגורם נזק נוראי ללגיטימציה של העבודה המאורגנת, שגם ככה נתונה תחת מתקפה של אינטרסנטים שרוצים שכולנו נהיה עובדי קבלן.

"אפילו ניסיון טשטוש מנומס אין כאן. הכל בבוטות. ההנהלה מאשרת ששכרה אותו כ"יועץ ליחסי עבודה" לקראת פיטורי 230 עובדים! כך, בלי לגמגם. כל מי שהעבודה המאורגנת יקרה ללבו חייב להסתייג באופן חד וברור מהמהלך הזה".
עופר עיני דיסקונט יחימוביץ איתן כבל הסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד