י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרשת פארק מרום נווה: ראשי הערים שוחחו

האיסור שהטילה עיריית רמת גן על תושבי ערים אחרות לבלות בפארק, הוביל לשיחה בין חנוך זייברט לישראל זינגר

צילום ארכיון: דוד קורן
צילום ארכיון: דוד קורן

בעקבות הסערה שהתעוררה עם סגירתו של פארק מרום נווה ברמת גן בפני תושבי העיר השכנה בני ברק, התקיימה שיחת טלפון בין שני ראשי הערים.

ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט פנה היום (ה) לראש עיריית רמת-גן ישראל זינגר, והעלה בפניו את חומרת הצעד, הן מההיבט החוקי והן מההיבט האנושי, בהודעה שיצאה למניעת כניסת אנשים שאינם תושבי העיר לשטח פארק מרום נווה שבתחומי העיר רמת-גן, והממוקם בסמוך לשטחה של העיר בני ברק. בהודעה שפורסמה נמסר, כי פקחים יבדקו ת.ז. בכניסה לפארק, ותיסגר הכניסה לפארק מרחוב חזון-איש, מטעמי חירום.

בשיחתו עם זינגר הדגיש זייברט, כי הוא תמה מאוד על הודעה מסוג זה, שכן גם אם לא הובהר בהודעה, מובן ממנה שהכוונה הינה לילדי העיר בני ברק, ולעומת זאת, בני ברק, לדוגמא, אינה מונעת מתלמידים מהעיר רמת-גן ללמוד בעיר בני ברק או כל צעד מפלה אחר.

זייברט הוסיף וציין כי בחודשים הקרובים בתקופת החורף ניגשת עיריית בני ברק לביצוע פרוייקט רחב-היקף בהיקף של עשרה מיליון ₪ לפיתוח ולשדרוג עשר גינות ברחבי העיר, ובהן פארק גבעת-הזית שבצפון העיר ופארק גהה שבדרומה, ובעשר הגינות יותקנו מתקני משחקים חדשים ורבים ויישתל בהן דשא סינתטי, כך שמדובר בחודשים אחדים בלבד בהם עדיין קיים חוסר בגינות באזור הסמוך לרמת-גן, ואין כל הצדקה והגינות בסגירת פארק מרום נווה בפני ילדי העיר בני ברק.

ראש העיר רמת גן ישראל זינגר, טען בשיחתו כי אין בכוונת עיריית רמת-גן להפלות את הילדים מהעיר השכנה, אלא למנוע צפיפות יתר בפארק.

אברהם טננבוים, מזכיר עיריית בני ברק ודוברה, ציין כי לפני שנים אחדות היה מקרה דומה, כאשר באחת מערי השרון מנעו כניסת ילדים מערים אחרות. הנושא הגיע לבירור משפטי, ובו הובהר לעירייה שחל איסור מוחלט לנעול את שערי הפארק ולמנוע כניסת ילדים מערים אחרות והדבר מנוגד לחלוטין לחוק.

הדובר ציין, כי איש בעיריית בני ברק אינו סבור שלראש עיריית רמת-גן ישנה כוונה לאפליית ילדי העיר השכנה מטעמים דתיים, שכן בינו לבין ראש עיריית בני ברק שוררים יחסי ידידות, אך יתכן שישנם תושבים בשכונה שעינם צרה בכניסתם של ילדים חרדיים לפארק השכונתי, והם המפעילים לחץ לפעול בדרך שלילית זו.
מרום נווה פארק חרדים רמת גן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד