ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בית שמש: עצור אחד במאבק על פינוי בית כנסת

עיריית בית שמש פינתה מנ"ד שהוצב ברמה ג' כדי לשמש כבית כנסת • "ניסיון השתלטות ומחטף עברייני באישון ליל" • צפו

בית שמש: עצור אחד במאבק על פינוי בית כנסת

מאבק התחולל הערב (ה) ברמת בית שמש ג' בין כוחות המשטרה בגיבוי העירייה לתושבי השכונה, לאחר שהראשונים ניסו לפנות מנ"ד שהובא בכדי לשמש כבית הכנסת היחיד במקום.

לדבריהם, בכל ימי ראש השנה התפללו באוהל רותח ללא מזגנים ובחום, והם אינם מסוגלים להתפלל כך גם ביום כיפור. התושבים התיישבו מתחת למנ"ד כדי למנוע את פינויו.

התושבים מסבירים ל'בחדרי חרדים': "הקראוון שאמור להיות הפתרון היחידי וחלקית לבית הכנסת בכל השכונה החדשה והגדולה. כדי להגיע לשכונה רמה א' הסמוכה צריך ללכת כ-45 דקות הליכה. נכון להיום, על אף שקרוב ל-600 משפחות כבר התאכלסו בחצי השנה האחרונה, אין עדיין בית כנסת בשכונה שראוי לתפילה לציבור הרחב, אלא מספר מחסנים מאולתרים ואוהל ברזנט בחניה שהוקם ביוזמת תושבי השכונה החדשה,

"בשלושה ימי ראש השנה ושבת נאלצו תושבי השכונה להתפלל באוהל לא ממוזג, בתנאי חום מבהילים, עד כדי סיכון חיי אדם, ראש הקהילה ספרדית במקום יזם הבאת מבנה מנ"ד כבר ליום הכיפור הקרב, והעירייה בגיבוי המשטרה הורתה לפנות המנ"ד מהשכונה לאלתר, ובנוסף עצרו אחד מהמוחים במקום.

"התושבים מתרעמים על כך שהעירייה ברוב מחדליה בשכונה החדשה, לא הקימו בה עדיין מבני ציבור ובתי כנסת, ונציגי עירייה טומנת את ראשה בחול, לא רק שלא מנסה לפתור את מצוקתם הקשה בכל הקשות לשירותי דת, בפתרון הולם כמתחייב בפרט בעיר חרדית, ולאחר באין ספור פניות לנציגי העיר שנופלות על אוזניים ערלות, אלא אף מצירה את צעדיהם לפתרון חלקי לבית הכנסת ליום כיפור הקרב, שכל בר דעת יבין שלא ניתן להתפלל בו באוהל - יום שלם בצום, בחום מבהיל וללא מזגן".

מטעם העירייה נכח במקום משה מונטג, שפיקח על פינוי הקראוון. המפגינים חסמו את רכבו של מונטג ואת דרכו של המוביל, כדי שלא יוכל לעזוב את השכונה.

מעיריית בית שמש נמסר: "מדובר בניסיון השתלטות על שטח ציבורי שהוקצה לבניית מוסדות חינוך. העירייה הציעה פתרון חלופי זמני, אך לא תאפשר מחטף עברייני באישון ליל.

במיוחד לאחר ניסיון מר בשכונות אחרות שבהם הוצבו הקראוונים וגרמו בהמשך למצוקה חמורה של מחסור במוסדות חינוך - היות ומנעו אפשרות בניית מוסדות חינוך".

מדובר המשטרה נמסר: "ברח׳ חבקוק ברמת בית שמש ג׳ הציבו התושבים קרוואן ללא היתר במטרה להופכו לבית כנסת. העיריה הגיעה לפנות את הקרוואן. תושבי המקום ניסו למנוע את הפינוי, גבר אחד נעצר. הקרוואן הועמס על משאית שכעת יוצאת מהמקום בסיוע כוח משטרה. המצב בשליטה".

צילום: ינון








































בית שמש מכות בלגן עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד