כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תואר בהנדסה – שיקולים בבחירת המכללה

בכדי שהתקופה הזאת תעבור על הצד הטוב ביותר ותאפשר לכם גם לסיים אותה בצורה המצופה, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את מוסד הלימודים בתבונה

תואר בהנדסה – שיקולים בבחירת המכללה
הנדסה צילום: pexels.com

אם החלטתם שאתם בוחרים במסלול לימודי הנדסה, מכל סוג: הנדסת תוכנה, הנדסת חשמל, הנדסת בניין ועוד.. חשוב שתיקחו בחשבון שמדובר במסלול לימוד דורשני, אשר יצריך ממכם ב-4 שנים הקרובות, התמסרות ונכונות להשקיע זמן רב בלימודים.
בכדי שהתקופה הזאת תעבור על הצד הטוב ביותר ותאפשר לכם גם לסיים אותה בצורה המצופה, קיימת חשיבות גבוהה לבחור את מוסד הלימודים בתבונה.
אז, אם גם אתם נמצאים לפני שלב הבחירה, להלן מספר שיקולים חשובים אשר יסייעו לכם בקבלת ההחלטה הנכונה והמתאימה:

המיקום הגיאוגרפי של המכללה
חשוב לציין שלא תמיד למיקום הגיאוגרפי של המכללה תהיה השפעה על הבחירה. יש אנשים שהם גמישים ולא באמת משנה להם היכן הם ילמדו או יחיו בתקופה הקרובה.
אבל, לעומת זאת לא מעט אחרים מבקשים לדוגמא, להישאר לגור עם ההורים, בכדי לחסוך כסף ולאפשר לעצמם להתמקד בלימודים – ובמקרה כזה, המטרה שלהם תהיה למצוא מכללה הממוקמת במרחק סביר ממקום המגורים של ההורים.
יש כאלו אשר יראו את עצמם חיים במקומות מסוימים ולעומת זאת, יהיו מקומות שהם לא יהיו מוכנים לגור בהם – ולכן, הם יתמקדו במוסדות לימוד או מכללות הממוקמים באזורים ספציפיים בלבד – או לחילופין יעבדו על שיטת ה"אלימינציה" ובצורה כזאת, יבטלו את כל המקומות שלא רלוונטיים עבורם מבחינת המיקום.

השם והמוניטין
בשלב הבא, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על השם והמוניטין של אותו מוסד לימודים. המטרה היא כמובן לבחור במוסד לימודים נחשב, אשר זכה למוניטין בתחום שלו.
בכדי לבדוק את השם והמוניטין של המקום, תוכלו לחפש חוות דעת והמלצות ברשת מסטודנטים של המקום.
תוכלו להשתמש ברשת על מנת לחפש את כל המידע הרלוונטי על מוסד הלימודים ובסופו של דבר, בהתבסס על כל אותו המידע להגיע למסקנה אם הוא אכן נחשב למוסד כטוב ומבטיח בתחום של לימודי ההנדסה – ובעיקר במסלול הספציפי בו אתם מתעניינים.

תנאי הקבלה
בשלב הבא, חשוב לשים דגש על תנאי הקבלה למסלול לימודי ההנדסה – יש לקחת בחשבון שכל מוסד לימודים אשר מציע את מסלול הלימודים המבוקש, יכול להציע תנאי קבלה קצת אחרים – ומעבר לכך, תנאי הקבלה יכולים להשתנות בכל שנה.
כדאי לבדוק אם אתם עומדים בתנאי הקבלה לאותו מוסד בו אתם מתעניינים – ואם אתם מתלבטים בין מספר מוסדות לימוד שונים, תוכלו לבדוק את תנאי הקבלה לכל אחד מהם ולראות באיזה מהם אתם עומדים.

הקמפוס והאווירה
סיור בקמפוס יוכל לספק לכם הרבה מידע על המקום וגם לסייע לכם להבין אם אתם רואים את עצמכם שם.
ההמלצה היא לשים דגש על כל הפרטים: על החצר, על הקפטריה, על הכיתות, על חדרי המחשבים – יש לבדוק שהמקום נקי, שהאווירה נראית נעימה, שיש חנייה או גישה לתחבורה ציבורית שהיא נוחה ולמעשה, כל פרט אחר אשר יוכל לאפשר לכם להבין אם המקום נראה לכם כמתאים ללימודים.

הבוגרים ואפשרויות התעסוקה
פרמטר נוסף אשר יאפשר לכם לבחור מוסד לימודים עבור לימודי הנדסה (בכל מסלול אופציונאלי), יעבור בחיפוש רקע אחר בוגרי המוסד – ובעיקר הבוגרים של המסלול בו אתם מתעניינים.
מידע שכזה יאפשר לכם להבין אם הבוגרים הצליחו להשתלב במקומות עבודה אטרקטיביים ואולי אף להתברג בתפקידים חשובים.
מעבר לכך, המידע הזה יאפשר לכם להבין מהן האפשרויות התעסוקה אשר ממתינות לכם בסיום לימודי התואר – מה שיהווה פרמטר חשוב מאוד בהחלטה.
בעידן האינטרנט תוכלו ליהנות מנגישות פשוטה וקלה לבוגרים – וההמלצה היא כן לנסות ולשוחח עם כמה שיותר מהם.

הנדסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד