כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

בזכות אזרח ערני: שני גורי קיפודים ניצלו מעורב

אזרח שעבר באזור חי בר יוטבתה נתקל בשני גורי קיפוד מדברי, בעת שעורב מנסה להציק להם, האזרח הבריח את העורב והזעיק את רט''ג  | בתיעוד נראים הקיפודים בעת האכלה

בזכות אזרח ערני: שני גורי קיפודים ניצלו מעורב
הקיפודים שנמצאו צילום: אלה ארגא, רט''ג

במהלך סוף השבוע הגיעו לחי בר יטבתה שני גורים של קיפוד מדברי.

אזרח שעובד בסביבה נתקל בעורבים המציקים לשני הקיפודים הקטנים וגירש את העורבים. לאחר מכן חיפש את אמא קיפודה להשיב לה את הגורים אך זו לא נמצאה ולכן אסף את הגורים והביא אותם לטיפול בחי בר.

אלה אגרא, מטפלת בחי בר יטבתה: "היה לנו ברור שהגורים עדיין בשלב בו הם צריכים לינוק ולא יכולים להתסדר לבד. קיבלנו הנחיות מבית החולים לחיות בר איך לטפל בגורים. היות וזה היה סוף השבוע והגורים צריכים לאכול כל שעתיים או שלוש לקחתי אותם לביתי לטיפול תכוף יותר. תוכניות סוף השבוע בוטלו כדי שאוכל לתת את הטיפול הטוב ביותר לקיפודים. במהלך כל הסופ"ש הקיפודים קיבלו טיפול מסור, מקום חמים ומוגן ואוכל כל כמה שעות."

גורי הקיפודים הועברו על ידי מתנדב לבית החולים לחיות בר בספארי בתקווה שאחרי המשך טיפול והתאוששות יוכלו לשוב לטבע.

קיפוד המדבר חי לאורך אזורי מדבר ואזורים יבשים שונים לאורך צפון אפריקה וחצי האי ערב והוא נפוץ גם בישראל לאורך הנגב, ערבה ובקעת הירדן, אשר היא גבול תפוצתו הצפוני.

קיפוד המדבר עובר כ-5 עד 15 קילומטר בלילה בחיפוש מזון, ובמשך היום מסתתר מתחת לסלעים או במחילה. הוא אוכל כל ומתבסס בעיקר על חרקים כגון טרמיטים, נמלים וחיפושיות.

קיפוד רשות הטבע והגנים חי בר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד