כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מגמת עלייה

הרמטכ"ל, הנגיד והתקציב - כל הגורמים לדולר לזנק

הדולר נסחר היום ברמתו הגבוהה מזה שלש שנים | בין הגורמים לכך: דבריו של הרמטכ"ל בכנס הרצליה על האפשרויות של ישראל מול איראן, חוק ההסדרים שעבר והחלטות בנק ישראל

הרמטכ"ל, הנגיד והתקציב - כל הגורמים לדולר לזנק
הבורסה צילום: Nati Shohat/Flash90

הדולר ממשיך במגמת העלייה הבוקר (רביעי) ושוב נמצא בשיא של 3 שנים מול השקל, כאשר הוא נסחר תמורת 3.73 שקלים. אתמול זינק המטבע האמריקאי עד ל-3.71 שקלים אחרי הנאום שנשא הרמטכ"ל בכנס הרצליה בנושא ההתמודדות מול האיום האיראני. המטבע מזנק מתחילת השנה כמעט ב-6% מול השקל, כאשר גם היורו קופץ היום מעל ל-4 שקלים.

כזכור, אתמול אמר הרמטכ"ל כי "איראן התקדמה בהעשרת האורניום יותר מאי פעם. אנחנו בוחנים מקרוב גם את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית. מבלי להיכנס לפרטים, יש התפתחויות שליליות אפשריות באופק שיכולות להביא לפעולה". הלוי עוד ציין כי "לנו יש יכולות ולאחרים יש יכולות יש לנו יכולת לפגוע באיראן". לדבריו, "אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לבנות מסביב לנו, ולאיראן קשה להיות אדישה לנוכח הקו בו אנו נוקטים".

לרשימת הגורמים שאחראיים לקפיצה החריגה בשער הדולר ביומיים האחרונים ניתן להוסיף גם את חוק ההסדרים, שעבר במהלך הלילה במקביל לחוק התקציב, וידאג להאצת הצמיחה והעלאת רמת החיים. כמו כן, ניתן לציין את אמירתו של הנגיד כי הוא מקווה שהעלאת הריבית, עליה הכריז לפני יומיים, תהיה ההעלאה האחרונה.

שער הדולר חוק ההסדרים כנס הרצליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד